Ford provádí rozsáhlé změny ve vedení

, 19 července 2010, 0:00

Společnost Ford Motor Company oznámila důležité změny v nejvyšším vedení, jejichž cílem je upevnit zaměření vrcholového managementu na strategii „One Ford“ a podpořit růst po celém světě.

Změny se dotknou mnoha klíčových vedoucích pracovníků a jim podřízených organizačních složek:

• John Fleming (58 let), výkonný viceprezident, který v současné době zastává funkce předsedy představenstva a generálního ředitele Ford of Europe i ředitele organizační složky Global Manufacturing and Labor Affairs, nově povede pouze organizační složku Global Manufacturing & Labor Affairs.
Stephen Odell (55), v současné době generální ředitel Volvo Cars, je jmenován viceprezidentem skupiny Ford a nahradí Fleminga na pozici předsedy představenstva a generálního ředitele Ford of Europe.
Stuart Rowley, (43), vrchní finanční ředitel značky Volvo, se stává vrchním finančním ředitelem Ford of Europe.

Všechny tři změny nabudou účinnosti v okamžiku dokončení prodeje automobilky Volvo čínské skupině Zhejiang Geely Holding Group Limited. K tomu by mělo dojít během třetího čtvrtletí letošního roku.

Jim Farley (48), v současnosti viceprezident skupiny Ford zodpovědný za globální marketing a za operace v regionech Kanada, Mexiko a Jižní Amerika, se stane globálním lídrem skupiny Ford pro marketing, prodej a služby. Jeho jmenování do této nově zřízené funkce nabývá účinnost k 1. srpnu.

Ford současně reorganizuje svoje aktivity v Kanadě, Mexiku a Jižní Americe. S účinností od 1. srpna se Eduardo Serrano (50), současný prezident a generální ředitel Ford of Mexico, stane výkonným ředitelem pro Latinskou Ameriku. David Mondragon bude i nadále pokračovat jako prezident Ford of Canada. Serrano i Mondragon se budou zodpovídat Marku Fieldsovi, výkonnému viceprezidentovi Fordu a prezidentovi pro Severní a Jižní Ameriku.

„Tyto kroky nám umožňují posílit náš globální tým v souladu s pokračující realizací plánu „One Ford“ a upevňováním našich pozic po celém světě,“ řekl Alan Mulally, prezident a generální ředitel skupiny Ford.

Fleming bude zodpovídat za celosvětovou výrobu a vztahy se zaměstnanci
Od roku 2005 zastával John Fleming funkci generálního ředitele Ford of Europe. V říjnu 2008 převzal také post předsedy představenstva. Další úkoly mu přibyly v srpnu 2009, když se stal ředitelem organizační složky Global Manufacturing and Labor Affairs, do jejíchž kompetencí patří celosvětová koordinace výroby a vztahy se zaměstnanci.

Fleming bude sídlit v Dearbornu v americkém státě Michigan, odkud bude dohlížet na svěřenou oblast v kritickém období uvádění nových globálních produktů, rychlé expanze na rozvíjejících se trzích a klíčových vyjednávání se zaměstnanci v některých regionech.
„Johnovo silné vedení v uplynulých pěti letech bylo zcela zásadní pro produktovou a finanční renesanci evropského Fordu,“ řekl Mulally. „Jako výrobní manažer světové úrovně bude nyní hrát srovnatelně významnou roli v naší cestě za vedoucím postavením v efektivitě a kvalitě výroby a současně spolupracovat s odbory tak, abychom zůstali plně konkurenceschopní po celém světě.“

Fleming pracuje u Fordu od roku 1967. Spadá pod něj provoz 80 montoven, lisoven a motoráren po celém světě, stejně jako globální technická podpora těchto oblastí výroby.

Odell povede Ford of Europe
Stephen Odell se stává předsedou představenstva a generálním ředitelem Ford of Europe v návaznosti na rozsáhlou a úspěšnou restrukturalizaci Volvo Cars, kde byl prezidentem od října 2008. V minulém období zároveň úspěšně provedl společnost extrémně složitým procesem prodeje, který navíc probíhal ve velmi nejisté době.

Před svým působením ve Volvu byl Odell viceprezidentem a vrchním provozním ředitelem Ford of Europe. Dříve zastával funkci viceprezidenta Ford of Europe pro marketing, prodej a služby a také obdobnou pozici v Mazda Motor Corporation. Pro Ford pracuje od roku 1980, kdy nastoupil do britského Fordu na praxi při vysoké škole.

„Stephen odvedl vynikající práci, když dokázal přivést Volvo zpět do zisku, a také ve Ford of Europe za ním byly jasně vidět výsledky,“ řekl Mulally. „Jsme rádi, že se vrací do vedení Ford of Europe, kde může stavět na pevných základech vynikajících produktů a ziskového růstu.“

Odell povede tým, který odpovídá za výrobu, prodej a servis vozidel značky Ford na 51 různých trzích, a také organizační složku Export Operations & Global Growth Initiatives. V letošním roce Ford of Europe plánuje uvést či představit 11 nových modelů či modelových variant, stejně jako celou řadu nových, na zákazníka zaměřených technologií.

Stuart Rowley, v současné době vrchní finanční ředitel automobilky Volvo, přechází po dokončení prodeje švédské značky na stejnou funkci ve Ford of Europe. Dosavadní vrchní finanční ředitel Ford of Europe, Bryan Myers, se vrátí na svoji dřívější funkci hlavního ekonoma v divizi marketingu, prodeje a služeb Ford of Europe.

Farley převezme globální marketing, prodej a služby
Jim Farley řídí celosvětové marketingové aktivity Fordu již od listopadu 2007, kdy do společnosti nastoupil. V září 2009 byly do jeho agendy přidány operace v Kanadě, Mexiku a Jižní Americe s tím výsledkem, že dnes jsou tyto regiony pevně nasměrovány k trvalému růstu.

Pod Farleyho vedením vzniká posílená organizační složka Global Marketing, Sales and Service, která doplní existující organizační složky Global Product Development, Global Manufacturing a Global Purchasing. Cílem tohoto opatření je posílit celosvětovou image značky Ford v rámci příprav na uvedení bezprecedentního počtu nových produktů. Farley bude úzce spolupracovat s Derrickem Kuzakem, viceprezidentem skupiny Ford pro globální vývoj produktů, na dalším rozvoji modelové rodiny automobilů světové úrovně, jaké zákazníci chtějí a dokáží ocenit.

„S tím, jak akcelerujeme ziskový růst po celém světě, je kriticky důležité vybudovat globální marketing, prodej a služby skutečně světové třídy. Nikdo se pro tento úkol nehodí lépe než Jim Farley,“ řekl Mulally. „Jim pomohl dovést značku Ford v Severní Americe k bezprecedentní síle, proto považujeme za štěstí, že můžeme jeho zkušenosti a odbornost využít k rozvoji svých globálních aktivit.“

 

 

Komentáře

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!