Křišťálovou kouli nebrat aneb Dobrých zpráv není nikdy dost!

, 19. dubna 2021, 13:50

Po čase opět přispěl svými postřehy náš dopisovatel Josef Förster. Dnes o dobrých zprávách, kterých není nikdy dost.

Dobrý den,

do všech těch negativních zpráv, které vás teď bombardují, jsem se rozhodl přidat zprávy, které ač na první pohled nevypadají, veskrze pozitivní jsou. Zejména pro vaše podnikání a jeho budoucnost.

Zpráva č. 1

Je-li provedeno měření emisí v provozu neboli na cestě, propadne 40 % vozidel a majiteli je zadržen průkaz od vozidla. Říká ve své zprávě za rok 2020 Ministerstvo dopravy.

Měření emisí na silnicích
Lokalita Počet Nevyhovělo
Praha 52 16
Ústecký kraj 164 64
Moravskoslezský kraj 21 14
Celkem 238 94
Zdroj: Ministerstvo dopravy

Co je na této zprávě tak pozitivního, ptáte se. Všechno. Policie má nové přístroje na mobilní měření emisí. Společně s Mobilní expertní jednotkou (MEJ) měří na našich cestách stav emisí, a to není ještě všechno. Tristní výsledky pravidelně zveřejňuje. Objektivně není těch naměřených vozidel právě mnoho, ale použil bych příměr z Jáchyme hoď ho do stroje „nemusí pršet, stačí když jen kape“. Pod teplotu pět stupňů to nejde a v době všelikých uzávěr, má Policie jistě více povinností než chytat na cestách emisní hříšníky.

přístroj na mobilní měření emisí

Zpátky k pozitivitě této zprávy. Protože efektem tohoto úsilí bude práce, práce pro vás a vaše servisy. Nejstarší vozový park v EU, není v dokonalém technickém, emisním stavu. Kde není dokonalý stav, nastupuje opatření. Více a pravidelných měření. Více medializace a více oprav. Více diagnostických prací, více čidel tlaků a senzorů teplot a nebojme se to slovo říct, i více prodaných DPF filtrů.

Zpráva č. 2

Mistrovská zkouška

Dostal se mi do ruky materiál o návrhu zavedení staronového institutu Mistrovské zkoušky. Ve stručnosti automechanik, diagnostik nebo karosář bude moci vykonat Mistrovskou zkoušku nad rámec učňovské, maturitní zkoušky, ovšem až po získání praxe v oboru. Jedná se bezesporu o krok správným směrem. Víte, že učňů je nedostatek, a tak každý počin, který by mohl zvýšit prestiž, úroveň učňovských oborů je chvályhodný. Jen doufám, že to nedopadne jako s Certifikovanou opravou, která měla zvýšit opravárenský standard a následně omezit počet podvodných prodejů těžce a špatně opravených vozidel po dopravních nehodách. V těchto dnech schválili poslanci novelu zákona 56/2001 o Podmínkách provozu vozidel na silničních komunikacích a kde nic tu nic. Promiňte, jedna nejčastěji medializovaná novinka tady je „řidič musí minout cyklistu ve vzdálenosti jeden a půl metr“. Množství těžce poškozených a neodborně opravených vozidel na českém trhu je očividně pod rozlišovací schopnost zákonodárců. Tak snad příště.

Přeji učňovskému školství více nebo minimálně stejně pozornosti a prostředků, jako jiným vzdělávacím institutům. Protože etnolog a kulturní antropolog auto neopraví. Google je tady v koncích a na 3D tiskárně mechanika nevyrobíte. Tečka.

Zpráva č. 3

DPF databáze nebezpečných výrobků Rapex

DPF databáze nebezpečných výrobků Rapex

Věřte nebo ne, v květnu to bude rok, co byl do Evropského systému nebezpečných výrobků zapsán u nás testovaný filtr pevných částic. Ministerstvo dopravy dalo filtr označený jako JMJ SERIA DPF009, který vyšel v akreditované laboratoři jako nevyhovující, zapsat do zmiňovaného systému nebezpečných výrobků RAPEX. Kdo jste měl možnost podívat se na skladbu nahlášených výrobků v tomto systému, jistě mi dáte za pravdu, že DPF zde ještě zapsán nebyl a je to tedy ze strany Českého státu celoevropský počin. Má to ale své ale. Zdraví nebezpečný DPF filtr je stále na českém trhu dostupný. Ptáte se, kde vidím pozitivitu této zprávy? Vidím. Nechte se překvapit v příštím článku.

Zpráva č. 4

Stuttgart

Zastupitelstvo tohoto 600tisícového města odhlasovalo zákaz vjezdu diesel vozidel včetně emisní normy EURO5. Zpráva uvádí, že více než 10.000 majitelů starších vozidel bude muset auta obměnit. Zdá se, že co nedokáže evropská legislativa ohledně snižování emisí CO2 na 95 g/km, snadno dorazí takové a podobné místní samosprávy. Kde že tedy vidím pozitivitu u této zprávy? No přeci v dostatku kvalitních, někdy i pětiletých vozidel, pro náš trh a tím samozřejmě pro váš servis. Jen houšť a větší kapky Německo!

Myslím, že byste pro tuto chvíli už více dobrých zpráv ani nevstřebali, a tak se s vámi protentokrát rozloučím. S přáním plných servisů.
Josef Förster

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!