Společnost Michelin Lifestyle, která se věnuje vývoji řady spotřebního zboží vyráběného v licencích Michelin na podporu image značky, slaví desáté narozeniny.
Tato pobočka Michelinu se sídlem ve Spojeném království má několik regionálních kanceláří po celém světě a více než 75 licenčních partnerů. V roce 2009 prodalo 30 000 prodejních outletů v 85 zemích světa více než 12,7 milionů výrobků vyrobených v licenci Michelinu.
Michelin se tak dostal na 63. místo mezi 125 nejlepšími společnostmi s licencovanými produkty. Tento žebříček sestavuje časopis License! vydávaný ve Spojených státech. V roce 2011 společnost posílí svou technickou spolupráci s majiteli značek sportovní obuvi ve všech částech světa. Bude se jednat zejména o obuv pro ty sporty, kde je možné využít znalosti a odborné zkušenosti Michelinu související s výrobou pneumatik, což pro zákazníky může představovat mimořádný přínos zejména v oblasti technických vlastností této sportovní obuvi.
Zároveň bude Michelin Lifestyle Limited pokračovat ve své práci na vývoji řady automobilového příslušenství a ve své snaze dobývat nová prodejní území po celém světě. Za 10 let své existence se společnost Michelin Lifestyle velmi rychle rozvinula a v severní Americe a západní Evropě si vybudovala velmi silnou pozici na trhu . Dnes již expanduje se svou distribucí také na nové trhy v Asii, jižní Americe a východní Evropě. Pro určitou skupinu zákazníků se dokonce může stát prvním kontaktem se samotnou značkou Michelin.
Výrobní portfolio společnosti se v současnosti skládá ze 3 typů produktů – autodoplňků, technologie na výrobu obuvi a obuvních podešví a skupiny dárků, sběratelských předmětů, předmětů osobní potřeby a oblečení propagujících značku Michelin a jeho slavnou ikonu, Panáčka Michelina.
První produkty vyrobené v licenci Michelin, kovové sněžné řetězy byly uvedeny na trh v roce 2001. Uvedení tohoto prvního výrobku na trh znamenalo také snahu posílit závazek Skupiny Michelin zlepšovat mobilitu a všemožně podporovat potřeby motoristů. Autodoplňky se proto rozrostly na řadu více než 150 produktů, které prodávají všechny velké prodejní řetězce i nezávislí prodejci na celém světě.
Zanedlouho poté, v roce 2003, podepsala společnost Michelin Lifestyle licenční smlouvu s firmou Babolat, francouzským výrobcem tenisové obuvi na vývoj tenisové obuvi se speciální podrážkou s mimořádnou přilnavostí a trvanlivostí. Základ pro výrob této nové podrážky tvořila technologie Michelin určená primárně pro výrobu pneumatik. Tato spolupráce představuje začátek velmi ambiciózního programu výroby obuvi, který je zaměřen na využití zkušeností Michelinu s výrobou pneumatik při vývoji a výrobě vysoce kvalitní sportovní obuvi pro celou řadu sportů včetně badmintonu, tenisu, basketbalu, dráhového běhu, boxu, sálové
kopané a házené. Program výroby sportovní obuvi díky spolupráci s techniky Michelinu jen získal, protože díky nim jsou vyvíjeny stále nové a lepší technologie dále používané při výrobě sportovní obuvi. V roce 2010 tuto snahu podpořilo také Technologické centrum Michelinu vývojem jedinečné struktury založené na hvězdicovitém dezénu podrážky, který nabízí mimořádnou přilnavost obuvi k povrchu. Zajímavé je také to, že tato struktura, která byla vyvinuta pro výrobu sportovní obuvi, nalezla poté své upotřebení i při výrobě pneumatiky MICHELIN pro horská kola, která bude uvedena na trh počátkem roku 2012!
Výrobky propagující Michelin, které zpodobňují především ikonu Michelinu, Panáčka Michelina, jsou velkým hitem zejména v Japonsku, kde pro zákazníky tato figurka má zvláštní význam.
Spotřební zboží vyráběné v licenci Michelinu se zdá být velmi populární, a od roku 2007 získalo celkem 10 ocenění a vyznamenání. Například ve Francii se získaly tyto výrobky již dvakrát ocenění Výrobek roku. Kromě získalo autopříslušenství značky Michelin při
hodnocení několika spotřebitelskými časopisy hodnocení 5 hvězdiček nebo je tyto časopisy často doporučují v ve svých kategoriích “Nejlepší koupě”.
Více na michelin.cz.
Komentáře