Servind ve čtvrtém roku fungování karosářského tréninkového centra

16. září 2019, 10:22

V říjnu roku 2016 otevřel Servind specializované Karosářské tréninkové centrum v blízkosti svého sídla v Tuchoměřicích. Centrum bylo od samého začátku vybaveno špičkovým vybavením švédského dodavatele technologií CAR-O-LINER pro karosářské opravy.

Hned v následujícím roce se podařilo domluvit s automobilkou BMW a realizovat, za podpory trenérů CAR-O-LINER, školení pro karosáře autorizovaných servisů BMW ze střední a východní Evropy.

Na jaře 2018 se karosářské centrum přestěhovalo do zcela nových prostor v Nučicích u Rudné, kde našlo větší a příhodnější prostory. Společně s technologiemi od špičkových dodavatelů, CAR-O-LINER, Betag Innovation a Cromatec Technology, se do nového centra přestěhovala i již zmíněná školení BMW. Tato školení byla zaměřena na výměnu vnějších panelů, strukturálních částí karoserie včetně karbonových částí s využitím posledních technologií a pracovních postupů, stanovených výrobcem.

Ještě na podzim téhož roku na tato školení navázalo školení pro společnost Porsche Česká republika, která je importérem značek Volkswagen, Audi, SEAT a Volkswagen Užitkové vozy. Konkrétně zde, společně se školiteli importéra, zajišťovali trenéři Servindu školení české a slovenské servisní sítě pro zcela nový Volkswagen Touareg. Tento model přináší do značky Volkswagen multimateriáovou karoserii, tak jak je již používána u Audi. Teoretická školení a praktické tréninky byly zaměřeny jak na opravy hliníkových konstrukčních prvků tohoto modelu, tak i na vysokopevnostní materiály.

Ještě na konci stejného roku stihli v Servindu několik školení pro karosáře tuzemské a slovenské servisní sítě značky Toyota. Tato školení pokračovala i na začátku letošního roku 2019. Během školení se karosáři zdokonalovali ve strukturálních karosářských opravách. Za vyzdvihnutí stojí problematika výměny částí z vysokopevnostní oceli. Součástí školení byla i certifikace zúčastněných karosářů.

V březnu v karosářském centru v Nučicích přivítali zástupce značky Volvo. První dva běhy byly připraveny pro přijímací techniky a vedoucí servisu. Pro ně bylo, za podpory Volva, připraveno školení na servisní proces, nový občanský zákoník a technologii oprav karoserií včetně oprav typu smart repair.

Do poloviny letošního roku se zde střídají školení Toyota a Volvo a ani po zbytek roku nebude tréninkové centrum zahálet. Rozpracovány a v plných přípravách jsou již další školení i pro rok 2020.

Kromě školení pro automobilky a jejich importéry zde současně probíhají i individuální karosářská školení přímo pro zákazníky a partnery Servindu. Karosářské tréninkové centrum velice dobře plní i funkci showroomu pro Servindem nabízené vybavení, nářadí a spotřební materiál pro karosárny. Běžnou praxí je, že manažer nebo majitel servisu s sebou přiváží vedoucího servisu a karosáře a za asistence místních trenérů a produktových manažerů si v klidu mají možnost vše prohlédnout a hlavně „osahat“ a vyzkoušet. Původně zamýšlená návštěva na hodinu se obvykle protahuje na několik hodin.

„Obrovskou radost máme z toho, když vidíme rozzářené oči našich hostů, kteří běhají po celém tréninkovém centru a chtějí si vše sami zkusit. Nesmíme opomenout spolupráci se středními odbornými školami automobilními, kdy jsme připravovali školení jak pro učitele odborné výuky, tak i pro samostatné studenty. Musíme na sebe prozradit, že interně našemu tréninkovému centru neřekneme jinak než „hračkárna“. Určitě už víte proč:),“ říká Tomáš Cafourek, vedoucí marketingu a produktového managementu.

Během všech školení je kladen důraz na dodržování technologických postupů oprav, antikorozní ochranu a účastníkům školení je umožněno vyzkoušet si vše hlavně po praktické stránce. Samozřejmostí je trénink na skutečných karoseriích, tak aby oprava probíhala co nejpodobněji každodenní praxi. Mimo to je kladen důraz na používání ochranných pomůcek, což v praxi bývá občas opomíjeno.

„Na všech školeních získáváme od účastníků zpětnou vazbu. Setkáváme se s velice pozitivními ohlasy. Do nedávna totiž nebylo vůbec samozřejmostí vyzkoušet si všechny nabyté vědomosti v praxi. Potvrzuje se zde i naše tvrzení, že díky používání nejmodernějších technologií a pracovních postupů se daří opravy provádět mnohem rychleji, jednoduše, kvalitněji a v neposlední řadě i bezpečně.

Přesvědčte se o tom i vy a domluvte si návštěvu karosářského centra s vaším obchodním zástupcem. Budeme se na vás těšit!“, zve na návštěvu Vladislav Šobáň, trenér karosářského centra.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!