Polští výrobci pečují o renomé polských automobilových dílů

25. července 2014, 17:14

Skupina polských výrobců automobilových dílů se rozhodla společnými silami bojovat o pověst svým výrobků na domácím trhu. Za tímto účelem připravili kampaň „Montuję polskie części” – „Používáme polské díly”.

V době globalizace prohrává spotřebitelské vlastenectví s efektivními marketingovými aktivitami. Polští výrobci automobilových dílů mají úspěch na zahraničních trzích, ale jsou stále podceňováni zákazníky na domácím trhu. Prostřednictvím veřejné kampaně informují  spotřebitele o tom, proč by si měli vybrat automobilové výrobky domácí produkce.

Polští výrobci chtějí dobýt polský trh …
Země našich sousedů nemá vlastní automobilovou značku, což nevylučuje jeho šance v boji o  automobilovou velmoc. Každý rok se v Polsku vyrábí více a více komponentů pro první montáž motorových vozidel a náhradní díly. V roce 2013 hodnota produkce dílů v Polsku pro automobilový průmysl dosáhla rekordní hodnoty téměř 60 miliard zł (15 miliard euro).

Domácí firmy zde stále musí soutěžit s globálními obry, kteří jsou ochotni otevřít své pobočky „nad  Wisłą”. Z tohoto důvodu se neustále rozvíjejí, aby se jim vyrovnaly v technologii i jakosti při zachování přiměřené ceny.

Iniciátoři kampaně jsou čtyři společnosti: ASMET (výrobce výfukových systémů), ENZET (brzdové hadice), LUMAG (brzdové obložení) a TEDGUM (pryžové a kovovogumové díly).

Jaktato kampaň funguje?
Kampaň je zaměřena především na profesionály v automobilovém průmyslu – majitelé a zaměstnanci obchodů a servisů. Jejím cílem je ukázat, že i domácí trh produje výrobky nejvyšší jakosti.

Proč je to potřeba? Ukazuje se, že naši sousedé vědí jen málo o svých vlastních značkách dílů, nebo je nedokáží ocenit. Je zajímavé, že tyto stejné výrobky jsou velice úspěšné na náročných evropských trzích.

Prostřednictvím tiskových zpráv, vtipných komiksů a animací zveřejněných na internetu, tvůrci kampaně chtějí spotřebitelům pomoci při správném výběrů dílů. Také zdůrazňují, že domácí výrobky jsou dobrou alternativou k dražším, ale ne nutně lepším, výrobkům známých značek. Také přikládají velkou důležitost varování spotřebitelů před pochybnými dílyz dálného východu a již použitými díly, které jsou nabízeny na známých aukčních webech.

Kvalitní polské díly – přesvědčte se sami
Jedním z nejzajímavějších nápadů tvůrců kampaně je organizování návštěv továren firem zapojených do projektu. Na prezentace jsou zváni novináři i profesionálové z branže.

V červnu tohoto roku proběhla prohlídka továrny firmy LUMAG. Vyrábí mimo jiné brzdové destičky stále více známé značky Breck. Polský výrobce nedávno investoval do nového výrobního závodu, který je považován za nejmodernější svého druhu v celé střední a východní Evropě.


Dobrý nápad našich sousedů
V Polsku se soukromé společnosti začaly rodit až koncem 80. let minulého století. Přes jejich nejlepší úmysly je pro ně obtížné budovat pověst mezi zákazníky a důvěru ve značku na podobné úrovni jako u globálních korporací.

V této souvislosti je vytvoření této kampaně dobrým krokem a má šanci na pozitivní výsledek. Mnozí spotřebitelé si jistě vyberou domácí produkt, za předpokladu, že jsou si vědomi kvality a efektivnosti tohoto rozhodnutí. O to právě jde v této kampani.

Překlad:
1: Jak budu přebírat auto, chci, aby šlapalo jako švýcarské hodinky.
2: Švýcarské? Proč potom kupujete čínské díly?

Překlad:
1: Víte, u nás v Německu se říká: Dobrá auto má uvnitř polské díly.
2: Opravdu?
3: Ano, ale hodně potichu … to víte, německá pýcha.

Internetovou stránku kampaně (k dispozici v polštině) lze nalézt na adrese: www.polskieczesci.pl

Materiál připravil portál MotoFocus.pl a Motofocus.cz

Související články

Aftermarket v Polsku – rozhovor s prezidentem SDCM
Aftermarket v Polsku – rozhovor s prezidentem SDCM

Česká republika a Polsko jsou sousedící země. Blízkost však neznamená podobné fungování ekonomik, včetně toho automobilového. Specifičnost těchto dvou trhů a zásady fungování mají vliv i na fungování českého a polského automobilového průmyslu. Pro více informací o polském trhu a jeho specifik jsme požádali o rozhovor pana Alfreda Franke, předsedu Asociace distributorů a výrobců náhradních […]

Motoristický trh – Evropa vs. Polsko 2011
Motoristický trh – Evropa vs. Polsko 2011

Dne 29.09.2011 proběhl ve Varšavě kongres evropského sdružení Figiefa a polského sdružení SDCM. Během tohoto kongresu byl představen zajímavý materiál, který porovnává evropský a polský trh. Věříme, že bude zajímavý i pro Vás. Trh s automobilovými náhradními díly je nerozlučně spjat s vozovým parkem, proto při hodnocení výsledků prodeje náhradních dílů automobilů nelze opomíjet strukturu […]

Polský trh aftermarketu v kostce
Polský trh aftermarketu v kostce

Jak je velký trh aftermarketu v Polsku? Malý přehled v následujících řádcích … 28.000.000.000 zł (7 mld €) – velikost trhu náhradních dílů a oprav 3.900.000.000 zł (1 mld €) – investice výrobců dílů do výzkumu a vývoje 5.700.000.000 zł (1,4 mld €) – přínos z vybraných daní 17.800 nezávislých servisů 220.000 pracovních míst 900 […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!