SISA: Informace z FIGIEFA

, 20. července 2020, 15:10

COVID-19 měl nebývalý dopad na Evropu, její občany a společnosti. Za dramatickým lidským holdem, který se k tomuto viru v posledních měsících vyplatil, jsou již patrné hospodářské a sociální důsledky a očekává se, že budou hlubší než ty finanční krize v letech 2007-2008. To představuje kritickou výzvu pro naši budoucnost.

Negativní účinky na automobilový průmysl obecně a zejména na trh s náhradními díly jsou obrovské. I když by většina obchodních operací mohla pokračovat, omezení volného pohybu měla negativní dopad na ekonomické aktivity společností. Podle průzkumu FIGIEFA provedeného v květnu mezi jejími členy, více než třetina společností musela pracovat s různými úrovněmi omezení. Činnosti B2C byly vážněji omezeny než B2B. Různé úrovně omezení vedly k masivnímu poklesu tržeb, ohrožení příjmu likvidity, který se dramaticky zrychlil od poloviny března, jakmile byla v mnoha zemích zevšeobecnění opatření k zadržení, což de facto ochromilo ekonomiku.

V důsledku toho společnosti, které usilují o udržení svých lidských zdrojů, musely masivně využívat systémy dočasné nezaměstnanosti, a pro mnoho z nich není jisté, že ve střednědobém horizontu budou schopny udržet zaměstnanost na úrovni před krizí. Obrázek je podobný v dalších segmentech trhu s náhradními díly.

Kompletní informace o situaci od FIGIEFA k nahlédnutí nebo ke stažení ve formátu PDF.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!