Menu

Legislativa / Sdružení

Investiční podpora bude klíčem k úspěšné automobilové transformaci

Několik posledních let bylo pro automobilový průmysl náročných, protože musel zvládnout ekologický a digitální přechod, a to navzdory dopadům pandemie, ničivé války na Ukrajině, nedostatkům v dodavatelském řetězci, nestálým cenám, protekcionistickým opatřením v zahraničí a riziku recese. I přesto však toto odvětví prokázalo velkou odolnost a pokračuje v investicích a realizaci uhlíkově neutrální mobility. Křišťálová […]

Podrobnosti o normě Euro 7 – kdy začne platit?

Po měsících očekávání byly konečně zveřejněny podrobnosti normy Euro 7. Ukazuje se, že je méně přísná, než se očekávalo, ale některé do ní zahrnuté požadavky jsou překvapivé. Kdy vstoupí v platnost a jaká nařízení zavádí?

SISA: Poznámky k návrhu nové Blokové výjimky

Nařízení Komise (EU) č.461/2010 ze dne 27. května 2010 o použití čl. 101 odst.3 Smlouvy o fungování Evropské unie na kategorie vertikálních dohod a jednání ve vzájemné shodě v odvětví motorových vozidel končí platnost v roce 2023. Evropská komise navrhuje jeho doplnění a prodloužení do 31. května 2028. Komise bude dohlížet na uplatňování tohoto nařízení […]

SISA: Ochrana průmyslových vzorů a doložka o opravách

Evropská komise dne 28. listopadu 2022 zveřejnila své dlouho očekávané návrhy na přezkum směrnice EU o průmyslových vzorech a nařízení EU o průmyslových vzorech.

Zástupce britského aftermarketu – rozhovor s Markem Fieldem, prezidentem IAAF

Nezávislý trh s náhradními díly pro automobily potřebuje silné zastoupení nejen na celoevropské, ale i na místní úrovni. Ve Velké Británii hájí zájmy autoservisů, distributorů a výrobců náhradních dílů organizace Independent Automotive Aftermarket Federation. Jejímu prezidentovi Marku Fieldovi jsme položili několik otázek.

Valná hromada SISA

Ve čtvrtek 10. listopadu se konala schůze valné hromady Sdružení importérů a výrobců součástí automobilů a servisní techniky. Členové sdružení se sešli, aby zhodnotili uplynulé období a stanovili cíle pro rok 2023. Schválili rozpočet sdružení pro rok 2023.

Reakce AutoSAP k návrhu emisní normy Euro 7/VII

Dne 10. listopadu 2022 Evropská komise představila návrh emisní normy Euro 7/VII. Ta nahrazuje současnou Euro 6/VI, resp. Euro VI-E, která od roku 2014 prochází průběžnými doplněními, až po aktuálně platnou verzi Euro 6d. Navržená norma zpřísňuje limity emisí pro osobní (Euro 7) i nákladní dopravu (Euro VII) a přináší nejen přísnější limity i pro […]

Co je na sestupu a co na vzestupu – automobilový průmysl v době velkých změn

Automobilový průmysl prochází největší transformací v historii, zatímco energetická krize v Evropě firmám zvyšuje náklady, omezuje výrobu a snižuje příjmy. Malé a střední podniky nemusí bez finanční pomoci přežít, varuje Benjamin Krieger, generální tajemník Evropského sdružení výrobců automobilových součástek (CLEPA).

Žaloba proti přemrštěným cenám: Evropský soud dělá první krok správným směrem

Evropský soudní dvůr (ESD) dnes podpořil ADPA v mnoha bodech týkajících se výkladu nařízení o schvalování typu. Očekává se, že toto významné rozhodnutí bude mít velký a pozitivní dopad na širší nezávislý automobilový trh s náhradními díly a umožní mu nakonec navrhnout spotřebitelům inovativnější, dostupnější a celkově více konkurenceschopná řešení.

Reakce AutoSAP k finální dohodě EU o emisních standardech CO2 pro nová osobní a lehká užitková vozidla

Dne 27. října 2022 se evropské instituce finálně dohodly na návrhu, který požaduje, aby od roku 2035 byl v EU umožněn prodej nových vozidel pouze s nulovými emisemi CO2. To ve své podstatě znamená, že v roce 2035 bude ukončen prodej nových osobních a lehkých užitkových vozidel se spalovacím motorem využívající tradiční fosilní paliva.

Aftermarket a legislativa, profesní sdružení a jejich informace