Legislativa / Sdružení

Aftermarket a legislativa, profesní sdružení a jejich informace

Vítězství v bitvě o OBD! Hot News

Vítězství v bitvě o OBD!

Evropský parlament během svého plenárního zasedání ve Štrasburku přijal kompromisní balíček Nařízení zvaného "homologace typu". Znamená to, že Evropský parlament prosadil zachování konektoru OBD jako povinného vybavení pro nově vyrobené vozy!

Na půdě europarlamentu probíhá boj o budoucnost nezávislého autoopravárenství Doporučujeme

Na půdě europarlamentu probíhá boj o budoucnost nezávislého autoopravárenství

V současné době se projednávají dvě legislativní změny, které výraznou měrou mohou ohrozit fungování celého nezávislého autoopravárenství. Jednak je to návrh Nařízení 31 ohledně umístění zásuvky OBD v nových vozech a dále pak předpisy zabraňující uzamčení telematických dat.

Summit V4 v Praze určil společnou politiku v oblasti emisí CO2 a čisté mobility

V pátek 13.4.2018 proběhla v Praze pod záštitou AutoSAP mezinárodní konference visegrádských zemí o budoucnosti automobilového průmyslu. Zástupci zúčastněných zemí se shodli na společném postupu, což potvrdili podepsáním společné rezoluce.

Kam s vozem na STK a SME? Ministerstvo připravilo mapu

Od ledna mají stanice měření emisí povinnost dokumentovat přítomnost vozidel na prohlídkách podobně jako stanice technické kontroly. Za první čtvrtletí bylo takto pořízeno při měření emisí více než tři miliony fotografií při 563.669 kontrolách.

Deregulace STK se blíží?

Dne 19. 4. 2018 se koná mimořádně svolané jednání Podvýboru pro dopravu při Hospodářském výboru poslanecké sněmovny, který bude projednávat nové připomínky sdružení ASEM k navrhovanému znění novely zákona 56/2001 Sb. 

Růst automobilového průmyslu se promítl do růstu mezd i pracovních příležitostí

Sdružení automobilového průmyslu (AutoSAP) zveřejnilo velmi pozitivní vývoj počtu zaměstnanců ve firmách a jejich mezd za rok 2017. Počet zaměstnanců meziročně vzrostl o 5,8 % na 126 tisíc osob. Jejich průměrná měsíční mzda přesáhla 37.000 Kč, což je o 30 % více, než je průměrná mzda v ČR.

Identifikace dílů je stále velký problém Doporučujeme

Identifikace dílů je stále velký problém

Dnešní auta jsou stále "komplikovanější", pro jejich konstrukci je zapotřebí více dílů, které se v některých detailech liší, a to nejen v závislosti na modelu vozidla, ale i na jeho verzi. V servisu mají být snadno identifikovatelné, aby byla usnadněna rychlá oprava a schopnost dodat danou součást od vybraného výrobce.

Pokuta až 500.000 za manipulaci při ME

Včera v prvním čtení předložený návrh novely zákona 56/2001 Sb. obsahuje mnoho změn, které vyžaduje Evropská komise. Provozovatel TK nemusí prokazovat nestrannost a věrohodnost, zato kontrolorovi hrozí půl milionu za manipulaci s emisemi.

Stanice měření emisí začnou od ledna pořizovat fotodokumentaci

Stanice měření emisí budou od ledna pořizovat fotodokumentaci vozidel. Snímky pak budou společně s výsledky měření online ukládat do informačního systému ministerstva dopravy. Začne tak ostrý provoz systému, který stanice testovaly už během listopadu a prosince. Podobným způsobem se už od roku 2016 dokumentuje přítomnost vozidla na stanicích technické kontroly.

FIGIEFA podporuje kampaň Data pro řidiče

Evropská asociace pojišťoven zastupující pojišťovací společnosti a národní asociace uvedla nedávno kampaň "Data pro řidiče". FIGIEFA vítá takovou kampaň, která volá po přímém přístupu k datům o vozidle a je v zájmu celého aftermarketu. Sdružení SISA, které je členem FIGIEFA, vyzývá k podpoře této kampaně.