Menu

Legislativa / Sdružení

Ministr Kupka a AutoSAP spojují síly pro realistickou a zásadní změnu CO2 emisních limitů pro osobní automobily a dodávky

Ministr dopravy Martin Kupka a Sdružení automobilového průmyslu (AutoSAP) společně usilují o úpravu současných limitů emisí CO2 pro osobní automobily a dodávky. Ukazuje se, že Evropa potřebuje systematickou změnu na cestě k dekarbonizaci a musí flexibilněji reagovat na aktuální stav průmyslu i vývoj trhů. Považujeme to za klíčové pro posílení konkurenceschopnosti Evropy a českých firem, snížení strategické závislosti na Číně, a v neposlední řadě pro […]

Dezinfekce vozidel ozonem ve světle nových předpisů

Již dlouho je známo, že naši pohodu a potažmo motorické schopnosti do značné míry ovlivňuje přiměřená tepelná pohoda a kvalita vzduchu, který dýcháme. Dlouhou dobu dekontaminace a dezinfekce klimatizačních systémů samotného vozidla nabyly další význam, který může mít vliv na naše zdraví. Na automobilovém trhu se již dlouhou dobu prodávají zařízení pro ozonizaci. Pojďme se […]

Přechod od ambicí k činům – priority pro udržitelnou a inteligentní mobilitu v EU

Evropské sdružení dodavatelů automobilového průmyslu (CLEPA) zveřejnilo své politické priority pro legislativní období 2024-29. Cílem dokumentu s názvem „Driving Ambition to Action – Priorities for Sustainable and Smart Mobility in the EU“ je podpořit intenzivní dialog s politiky a zajistit, aby EU zůstala v čele inovací a konkurenceschopnosti automobilového průmyslu.

AutoSAP: Cla na čínské elektromobily nejsou řešením

Evropská komise navrhla uvalení prozatímních vyrovnávacích cel na dovoz elektromobilů vyrobených v Číně. Sdružení automobilového průmyslu dlouhodobě podporuje spravedlivý a otevřený obchod založený na rovných podmínkách, nicméně zavádění cel vnímá jako rizikové. Dodatečná cla podle zástupců českého autoprůmyslu základní problémy čínské konkurence neřeší a můžou se ukázat naopak jako kontraproduktivní.

SISA: Výzva k předložení faktických podkladů pro hodnocení/kontrolu účelnosti

Cílem tohoto dokumentu je informovat veřejnost a zúčastněné strany o práci Komise, aby mohly poskytovat zpětnou vazbu a účinně se účastnit konzultačních činností. Žádáme tyto skupiny, aby se vyjádřily k tomu, jak Komise chápe tento problém a možná řešení, a aby se podělily o veškeré relevantní informace, které mohou mít.

Ředitelé automobilového průmyslu vedoucím představitelům EU: Evropa potřebuje silný Industry Deal, aby mohl Green Deal fungovat

13 generálních ředitelů předních evropských výrobců automobilů a dodavatelů automobilového průmyslu se sešlo s komisařem EU pro oblast klimatu Wopkem Hoekstrou u “kulatého stolu”, aby diskutovali o ekologické transformaci tohoto odvětví. Tomu předcházelo setkání s předsedou Evropské rady Charlesem Michelem před summitem EU o konkurenceschopnosti, který se uskuteční tento týden.

Evropský parlament hlasuje o emisní normě Euro 7

Ve středu 13. března hlasoval Evropský parlament o konečné podobě emisní normy Euro 7.

Nařízení Komise ohledně přístupu k informacím palubního diagnostického systému vozidla a k informacím o opravách a údržbě

Nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2021/1244 ze dne 20. května 2021, kterým se mění příloha X nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2018/858, pokud jde o standardizovaný přístup k informacím palubního diagnostického systému vozidla a k informacím o opravách a údržbě vozidla a požadavky a postupy pro přístup k informacím o bezpečnostních prvcích vozidla.

Revize nařízení o blokové výjimce pro motorová vozidla

V době nekontrolovatelné inflace je zřejmé, že účinná hospodářská soutěž na trhu s náhradními díly pro automobilový průmysl je nezbytná pro udržení cen na přijatelné úrovni v zájmu spotřebitelů i podnikatelských subjektů. Evropská komise si je této výzvy vědoma, a proto dne 17. dubna 2023 učinila krok správným směrem, když obnovila nařízení o blokové výjimce […]

Evropští spotřebitelé, nezávislí poskytovatelé automobilových služeb a mobility společně za naléhavá opatření Komise v oblasti právních předpisů týkajících se údajů o vozidlech

Skupina 10 zástupců nezávislých poskytovatelů automobilových služeb vyzvala předsedkyni Ursulu von der Leyenovou a sbor komisařů, aby urychleně předložili odvětvové právní předpisy týkající se přístupu k údajům o vozidlech. Společně představují 80 % evropského automobilového hospodářství a zahrnují dodavatele a distributory automobilových dílů na kontinentu, dílny a jejich dodavatele technologií, společnosti poskytující služby mobility, pojišťovnictví […]

Aftermarket a legislativa, profesní sdružení a jejich informace