Nové Dunlop D213 GP Pro – pneumatiky pro vítěze

, 13. června 2017, 15:41

Dunlop uvádí na trh třetí pneumatiky v hypersportovním segmentu v průběhu posledních šesti měsíců. Zcela nové pneumatiky D213 GP Pro vyvinul pro skutečné „profi” jezdce jako nástupce pneumatik D212 GP Pro, které přispívaly k vítězství v legendárním závodě Isle of Man TT.

Po debutovém vítězství pneumatik klíčových rozměrů a směsí na hlavních šampionátech Dunlop celou řadu představí v červenci.

Nová řada D213 GP Pro je zkonstruována speciálně pro jezdce, kteří za sebou mají technické zázemí soutěžního týmu a jejichž motocykly jsou nastaveny kompletně pro závodní účely. Dunlop v ní představuje i celou řadu nejnovějších technologií.

Nová, pokročilá konstrukce předních pneumatik

Nové Dunlop D213 GP Pro – pneumatiky pro vítěze
Nové Dunlop D213 GP Pro

Po úspěšném testování při motocyklovém sportu Dunlop zavádí na pneumatiky na přední kolo nejnovější generaci souvislého bezešvého pásu Jointless Belt – JLB. Nejnovější dezén souvislého bezešvého pásu se skládá ze tří vrstev, které prokazatelně zabraňují deformaci pneumatiky při působení silných odstředivých sil a při náklonu do zatáček v plné rychlosti. K této nové konstrukci souvislého bezešvého pásu se Dunlop přiklonil rovněž s cílem zajistit mimořádnou přesnost a stabilitu při razantním brzdění.

Nejnovější konstrukce souvislého bezešvého pásu se uplatňuje souběžně s novým tvarem předního profilu. Výsledkem kombinace obou technologií je větší styčná plocha při náklonu, snazší řízení a vysoce citlivá reakce při zatáčení.

Nová konstrukce zadních pneumatik

Známá technologie souvislého bezešvého pásu značky Dunlop našla uplatnění i při konstrukci zadních pneumatik. Díky jednovrstvému bezešvému pásu z vysoce tažného aramidu je kostra pevná, ale lehká a nabízí mimořádně předvídatelné chování, dobrou zpětnou vazbu a stabilní výkonnost.

Zadní alternativa pro endurance 

Dunlop v řadě D213 GP Pro zájemcům nabídne na zadní kolo i alternativu pro endurance. Jakožto nejúspěšnější výrobce pneumatik v celé historii Mistrovství světa endurance FIM Dunlop využil poznatky získané při úspěšném angažmá v těchto závodech, aby vyvinul a na zakázku nabídl nové zadní pneumatiky speciálně pro závody pro endurance. Pneumatiky jsou vybaveny nejnovější technologií Heat Control značky Dunlop, která zvyšuje jejich odolnost vůči roztržení. Heat Control Technology vychází z dvou vrstev – pevnou a trvanlivou vnější směs kombinuje s bázovou směsí, která zlepšuje hodnotu provozní teploty při všech ročních obdobích.

Nový dezén ve tvaru ploutve s optimalizovaným sklonem dezénových drážek

Charakteristický dezén běhounu Dunlop navrhl s cílem optimalizovat zahřívací dobu a zajistit maximální styk s vozovkou za sucha.

Vítězný debut na závodech

Guy Martin v akci 2017 Fireblade Honda test ve Španělsku
Guy Martin v akci 2017 Fireblade Honda test ve Španělsku

V zahajovacím kole náročného mistrovství CIV National Trophy 600 Championship v italské Imole zajistil Stefano Casalotti (Yamaha) pro pneumatiky D213 GP Pro první vítězství hned při jejich prvním víkendu na šampionátu.

V úvodním kole  IDM Supersport na německém Nürburgringu obsadil Kevin Wahr první příčku v obou závodech na stroji Yamaha R6 a přinesl tak pneumatikám D213 GP Pro vítězný debut také na předním německém mistrovství.

Velice úspěšně pneumatiky minulý víkend debutovaly také na nejnáročnějším silničním závodě vůbec – na Isle of Man TT. Před závodem si je vyzkoušelo a vybralo několik předních týmů.

Kompletní portfolio hypersportů

V průběhu posledních šesti měsíců Dunlop uvedl na trh tři nové hypersportovní pneumatiky. Reagoval tak na pokračující vydělování jednotlivých segmentů na trhu hypersportovních pneumatik.

Související články

Nová pneumatika Dunlop SportSmart2 Max si odnesla vítězství z testu životnosti
Nová pneumatika Dunlop SportSmart2 Max si odnesla vítězství z testu životnosti

Nezávislý motocyklový časopis Motorrad vyhlásil nejnovější pneumatiku Dunlop SportSmart2 Max za vítěze testu hypersportovních pneumatik v parametru odolnosti a kilometrového proběhu. Vycházel přitom z výsledků náročného, 4000 kilometrů dlouhého testu na území pěti evropských zemí – od Alp až po Pyreneje.

Týmy Porsche přecházejí na pneumatiky Dunlop
Týmy Porsche přecházejí na pneumatiky Dunlop

Dva týmy Porsche v Mistrovství světa endurance FIA (FIA World Endurance Championship – WEC) potvrdily, že přecházejí na pneumatiky Dunlop.

Pneumatiky Dunlop SportSmart2 Max
Pneumatiky Dunlop SportSmart2 Max

Společnost Dunlop oznamuje, že uvádí na trh nejnovější typ pneumatik v „hypersportovním“ segmentu. Novinka je zkonstruována pro nejnáročnější výkony na silnici, ale obstojí i na závodní dráze. Při jejím návrhu Dunlop využil své poznatky z vítězného závodního programu značky Dunlop v mistrovství světa endurance a zkušenosti, které získal při vývoji revolučních pneumatik RoadSmart III Sport […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!