Dunlop oznámil světovou premiéru vysoce výkonné letní pneumatiky SP QuattroMaxx, která byla speciálně vyvinuta pro silné automobily Sport Utility Vehicles (SUV) jako kompliment přirozených jízdních vlastností těchto vozidel.
Bočnice této pneumatiky navíc pochází z dílny známého návrhářského studia Pininfarina. Pneumatika byla poprvé prezentována na letošním Ženevském autosalónu. Se stále rostoucím výkonem SUV motorů rostou i nároky na výkon pneumatiky. Mohutný výkon motorů v kombinaci se skutečností, že střed těžiště SUV je posazen výrazně výše než u ostatních typů vozidel, klade na pneumatiku větší a větší výkonnostní požadavky. Dunlop rozpoznal potřebu vyvinout SUV pneumatiku schopnou nejen zvládnout, ale také podpořit tyto speciální jízdní vlastnosti SUV a poskytnout maximální potěšení z jízdy. Nová pneumatika SP QuattroMaxx je první pneumatikou Dunlop, která odpovídá na tyto rostoucí požadavky. Testovány expertyNová pneumatika Dunlop SP QuattroMaxx byla rozsáhle testována testovacím oddělením Dunlop, stejně jako dvěma zkušenými závodními jezdci Patrickem Simonem a Sabinou Schmitzovou na nejnáročnějším závodním okruhu na světě, Nürburgring Nordschleife. Sabine Schmitzová, závodní jezdkyně a moderátorka německé TV stanice DMAX, je opravdu zkušená řidička Nordschleife, naprosto vhodná pro ocenění Touch Technologie Dunlop. “Bylo pro nás velkou výzvou vyvinout pneumatiku pro SUV,“ uvádí motorsport-pro. “Nejenže jsou nyní SUV opravdu rychlá, ale jsou také opravdu těžká s průměrnou hmotností asi 2,5 tuny. Je důležité, aby takovéto těžké vozidlo zatáčelo přesně a správně. Navíc musíte být schopni ve vysoké rychlosti bezpečně takovouto 2,5 tunovou raketu zpomalit. Je velmi důležité, aby pneumatiky byly v těchto situacích naprosto stabilní. Všechny tyto výkonnostní parametry jsou vynikající právě v pneumatice Dunlop SP QuattroMaxx.” Její týmový kolega Patrick Simon je také závodní profesionál, který zažil úspěch v Porsche Carrera Cup a Porsche Super Cup. Jako zkušený testovací jezdec s rozsáhlou znalostí náročného okruhu Nordschleife byl Patrick Simons nadšený z příležitosti testovat pneumatiku SP QuattroMaxx na nejznámějším okruhu na světě. “SUV je obecně masivní, těžké vozidlo. Avšak SP QuattroMaxx dává SUV výkon sportovního vozidla. Jsem opravdu nadšen. Brzdění, vjezd do zatáček a akcelerace ven ze zatáček – ve všech klíčových výkonnostních parametrech je pneumatika extrémně dobrá. ” DuPont Kevlar a Touch Technologie pro lepší zpětnou vazbu vozovky a přesnost při řízení Nová pneumatika SP QuattroMaxx v sobě obsahuje nejnovější technologické inovace společnosti Dunlop – včetně úspěšné technologie ‘Touch’, kterou nadšenci do řízení již poznali v úspěšné pneumatice SP SportMaxx TT a dalších prémiových výrobcích Dunlop. “Nová pneumatika SP QuattroMaxx zahrnuje mnoho inovačních pneumatikářských technologií, které vedou ke skvělé zpětné vazbě vozovky a potěšení z jízdy,” říká Frederic Schilling, Dunlop brand director for Europe, Middle East and Africa. Navrženo Pininfarina “Pneumatika SP QuattroMaxx je prvotřídní pneumatika s vynikajícím výkonem, navržena pro luxusní a silná vozidla,” dodává Schilling. “Její nádherná bočnice byla navržena italskými designéry z Pininfarina, aby byla podtržena vedoucí pozice této pneumatiky na trhu.” Pneumatika SP QuattroMaxx je vůbec první pneumatika, která nese logo Dunlop “Design by Pininfarina”. Přesnost při řízení zesílena KEVLAR®em DuPont™ KEVLAR, ® syntetické vlákno pětkrát silnější než ocel, které si udržuje svoji sílu a pružnost/elastičnost při široké škále teplot, je využito v paletě náročných aplikací – od motoristického sportu a plachtění přes letectví a vesmírné technologie. Unikátní kombinace vlastností dělají z KEVLAR®u první volbu pro stále rostoucí množství aplikací, kde redukce hmotnosti, zvýšení síly a odolnosti vůči korozi produkují významná zlepšení v oblasti bezpečnosti a výkonnosti. SP QuattroMaxx obsahuje KEVLAR® v jádru patky pneumatiky. Užití zesilující DuPont Kevlar drti v jádru patku vede k pevnější bočnici a umožňuje lepší zpětnou vazbu vozovky, přesnost při řízení, stejně jako zvýšenou stabilitu při zatáčení. Lepší odezva/ zpětná vazba vozovky s pevnějším nárazníkem pneumatiky. Nová pneumatika Dunlop SP QuattroMaxx také obsahuje velmi robustní konstrukci pod běhounem s ultra pevnými nárazníky – technologie založená na Dunlop výzkumu pneumatik pro těžká vozidla. Pevnější šikmé nárazníky pneumatiky ústí v plošší, robustnější povrch běhounu a zajišťují vylepšenou tuhost pod běhounem, což poskytuje vylepšenou zpětnou vazbu vozovky. Dvojitá běhounová směs pro vynikající přilnavost. Pneumatika Dunlop SP QuattroMaxx obsahuje technologii dvojité běhounové směsi, která kombinuje nejlepší směs Dunlop pro podmínky za sucha na vnější straně pneumatiky s nejlepší směsí pro podmínky za mokra na vnitřní straně pneumatiky. Kombinace těchto dvou směsí zajišťuje vynikající příčnou a podélnou přilnavost za všech povětrnostních podmínek, stejně jako optimalizovaný valivý odpor. Technologie Touch – cítit vozovku Mít vše pod kontrolou je základem radosti z jízdy. Dostat všechny důležité informace včas znamená, že řidiči mohou jednat odpovídajícím způsobem. Správná a včasná zpětná vazba vozovky nabízená vysoce výkonnou pneumatikou Dunlop SP QuattroMaxx s Touch Technologií zajišťuje vynikající obousměrnou komunikaci, čímž umožňuje nadšeným řidičům SUV zaměřit se na to opravdu důležité: potěšení z jízdy. Dunlop Touch Technologie v sobě kombinuje množství sofistikovaných pneumatikářských technologií jako je Technologie multiprofilového běhounu (Multi Radius Thread Technology (MRT), specifický systém dosedací plochy patky pneumatiky, plošší profil běhounu a asymetrický dezén běhounu s proměnlivou výškou. Dunlop Technologie multiprofilového běhounu (MRT) Pevnější vzorek dezénu je založen na Dunlop Technologii multiprofilového běhounu (MRT). Vzorek dezénu je tradičně vyvinut na bázi tří rozdílných profilů. Dezén Dunlop MRT využívá deseti různých profilů, a je proto preciznější. Tlak na povrch pneumatiky je zvládán efektivněji. Výsledkem je značně lepší ovládání rozložení stopy pneumatiky za jízdy. Tvar pneumatiky se mění hladčeji, když se pohybuje z rovné dráhy do zatáčky, což vede k preciznějším a progresivnějším reakcím. Specifický systém dosedací plochy patky pneumatiky Specifický systém dosedací plochy patky pneumatiky zesilující pevnou vazbu mezi pneumatikou a ráfkem zlepšuje kontrolu řízení a poskytuje zážitek z preciznější jízdy. Pevné spojení zajišťuje dokonalejší kontrolu a citlivější zpětnou vazbu vozovky. Plošší profil běhounu Nová generace Dunlop spočívá v plošším profilu běhounu s o čtyři až osm procent větší kontaktní plochou, závisející na rozměru a typu. Plošší profil s větší kontaktní plochou poskytuje lepší impuls, větší stabilitu a vylepšenou odezvu vozovky, čímž umožňuje pneumatikám reagovat rychleji a přesněji. Asymetrický dezén běhounu a proměnlivá výška Asymetrický dezén běhounu a proměnlivá výška poskytují vylepšenou odolnost vůči aquaplaningu. Spojité středové žebro zvyšuje stabilitu a přesnost. Asymetrické uspořádání drážek vylepšuje přilnavost na mokrých a suchých površích. Masivní vnější ramenní blok poskytuje vynikající kontrolu při zatáčení. Řidiči zažijí uvolněnější jízdu díky vylepšenému výkonu pneumatiky jak při jízdě na rovné vozovce, tak při četných zatáčkách. Když se pneumatiky s technologií Touch dotýkají povrchu vozovky, poskytují dokonalou úroveň zpětné vazby. Během jízdy řidiči zažívají odezvu vozovky vlastním tělem. Vnitřní ucho, které ovládá rovnováhu těla, vyhodnocuje seřízení vozidla. Pokud vozidlo nejede po optimální dráze, řidič ucítí nedostatek rovnováhy a napraví to. Když se řidičovy ruce dotýkají volantu, může řidič cítit točivý moment – menší točivý moment znamená horší přilnavost. Sedadlem řidič získává zpětnou vazbu, protože je spojené s odpružením a seřízením přední a zadní nápravy ve spojení s pneumatikami. Zpětnou vazbu získává také pedály, které umožňují řidiči vnímat úroveň přilnavosti podvozkem vozidla při brzdění. Celkový zážitek z jízdy s pneumatikami Dunlop se stává hmatatelnějším, poskytuje řidiči potřebné informace a zdokonaluje jízdu. K dispozici pro širokou škálu prestižních SUV Nová pneumatika Dunlop SP QuattroMaxx bude k dostání v rozměrech od 17 do 21 palců a v šířce od 235 do 315. Pneumatika SP QuattroMaxx bude dostupná pro širokou škálu dobře známých značek jako jsou Audi, BMW, Lexus, Range Rover a Porsche. Několik pokračujících společných projektů s výrobci vozidel ukazuje jejich zájem dodávat novou pneumatiku Dunlop jako originální výbavu/ prvovýbavu.
Více informací naleznete na stránkách www.dunlop.cz.
Komentáře