Jak probíhal Diagnoctic Con 2020? Přinášíme první dojmy

, 29. září 2020, 7:49

Dne 22. září 2020 proběhl v O2 Universum v Praze další ročník Diagnostic Conu. Na jednom místě se tak sešli odborníci v oblasti diagnostiky, servisní technici a nadšenci z oboru. Jaký byl program a jak celá akce probíhala?

Diagnostic Con 2020

Ani koronavirová opatření nezastavila konání této akce. S dezinfekcemi na každém kroku a povinnými rouškami během pobytu vevnitř a s příslušnými odstupy se v O2 Universum sešla hromada lidí, kterou zajímaly nejnovější poznatky a zajímavosti ze světa diagnostiky.

Pro všechny zájemce, kteří se nechtěli nebo nemohli účastnit osobně, byla celá událost streamovaná v živém přenosu a zpracovaný záznam pak bude zpětně k dispozici i těm, kteří se účastnili osobně.

Program s přednáškami začal po deváté hodině a po uvítání získal hlavní slovo dne odborník Libor Fleischhans. První blok zasvětil problematice, co je třeba podniknout, pokud má vůz nefungující filtr částic. Zaměřoval se na kroky, které pomohou k odhalení problému a pomocí slidů ukazoval jednotlivé výsledky, které při diagnostikování získáte.

Poté se věnoval mýtům, které se v diagnostické branži objevují a na jasných argumentech podloženými praxí je vyvracel. Plynule pak navázal na diagnostiku hybridů, která mnohé techniky děsí, přitom stačí jen mít vědomosti, které dokáží práci značně ulehčit.

Před obědovou přestávkou ještě zazněla přednáška na téma „Jak simulace maximalizují účinnost hledání závad“, kde Libor Fleischhans ukazoval, jak se díky simulacím doberete  správného výsledku daleko rychleji, než když uplatňujete metodu pokus/omyl. Klíčové samozřejmě je vyhodnocení výsledků, které se vám během prvotního testování objevují a dle toho simulovat situace, které vám odhalí hlavní problém. Čas, který touto metodou dokážete ušetřit, je neskutečný.

Po pauze na oběd přednesl inženýr Martin Šedina prezentaci na téma „baterií pro moderní elektromobilitu“. Během krátké chvíle přednesl vývoj baterií, jejich výkon u elektromobilů a také, co můžeme od baterií očekávat v nejbližší době.

Poté se slova opět ujal Libor Fleischhans s tématem „Soumrak náhradních dílů“ a upozorňoval na to, jak může veškerá snaha a mravenčí práce přijít vniveč, pokud máte co dočinění s falšovanými náhradními díly. Servisům při diagnostice zabere mnoho času, než přijdou na to, v čem je problém – z diagnostického měření není na první pohled patrné, kde je kámen úrazu.

Na problémy s náhradními díly navázala Dr. iur Rita Simon (která má náš obdiv za přenášku v češtině jakožto cizím jazyku), která upozorňovala především na legislativu spojenou s falšováním náhradních dílů a na možnosti a povinnosti, které máte, když na padělek narazíte. Byl zmíněn také fakt, že padělky a jejich výskyt na trhu je známá věc, bohužel ale ani ministerstvo dopravy či průmyslu, kteří si toho jsou vědomi, tomuto prodeji nijak nezamezují.

Postupně se přešlo na problematiku emisí, které jsou kvůli situaci s STK v České republice alarmující. Libor Fleischhans rozebíral, jakým problémům musí diagnostikové čelit, když v dnešní době pouštějí přes kontroly STK každé auto, které má „pětistovku v popelníku“. Auta sice zelenou známku dostanou, pokud však dochází k závadám na vozidle, diagnostici zažívají krušné chvíle, kdy musejí řidičům vysvětlovat důvody, proč je jejich práce tak potřebná a pro řidiče pak nákladná.

Na téma navázal Michal Fleischhans, který má pod palcem sdružení ASEM. Zabýval se analýzou ISTP, kterou dál rozváděl inženýr Petr Novák. Posluchače seznámili s poměrně nepříznivými fakty a také překvapivým zázrakem – v Česku se zvyšuje průměrné stáří vozového parku, přesto však STK kontroly zastaví čím dál tím méně vozů. Není snad nutné dodávat, že nekalé praktiky STK ohrožují stav ovzduší, bezpečí řidiče a vůbec bezpečí všech účastníků provozu.

Z pohledu legislativy a práva se nad emisemi opět zamyslela Dr. iur Rita Simon, z jejichž informací vyplynulo, že na počet obyvatel je Česká republika z hlediska produkce emisí dokonce horší než tolikrát proklínaná Čína!

Po celou dobu bylo možné prohlédnout si různá diagnostická zařízení od SPVG, DevCom, ecu.de, Launch, CTEK a dalších.

Po poslední občerstvovací přestávce prezentovali Michal Fleischhans a Petr Novák projekt od FCD.eu, který bude na nové platformě sdružovat kvalitní diagnostiky v rámci České republiky a pomocí nového programu předávat informace o vozidlech. Představili nový koncept zahrnující FCD logger, který pomůže sdílet informace technikům tak, aby jim šetřily práci a čas.

Kolem páté hodiny proběhlo vyhlášení Diagnostika roku 2020 a ostatních titulů, jako jsou Nováček, Skokan či Průkopník roku.

Za tým Motofocusu můžeme říci, že letošní Diagnostic Con byl plný zajímavých, ale také poměrně děsivých informací. Proto přejeme všem diagnostikům pevné nervy v jejich práci, a to jak s vozy, tak i se zákazníky. Nezapomínejme, že kvalitní práce za to stojí!

René Szotek, Martin Kolář a Anna Morcinková, český Motofocus tým, děkují společnosti FCD.eu za možnost osobní účasti.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!