13.12.2012 proběhl druhý ročník Dignostic Con 2012

15. února 2012, 0:00

V pondělí 13.2.2012 proběhl druhý den diagnostiky Diagnostic Con pořádané firmou IHR Technika, který provozuje portál FCD.eu, v inspirativních a moderních prostorách areálu vysoké školy ŠKODA „Na Karmeli“.

Setkání se neslo v duchu dvou hesel "Kdo chvíli stál, už stojí opodál" – charakterizující obsah části prezentací druhého setkání diagnostiků. Druhé heslo znělo: "Když to neuděláme sami, neudělá to nikdo"… a toto je téma, které zákazníkům může ušetřit dost starostí a nám všem může zajistit dostatek práce již zítra.

A jaké přednášky čekali na zůčastněné:

Vliv aditiv maziv na zanášení filtrů pevných částic
Povědomí o vhodnosti olejů pro vozidla vybavená filtrem částic a dopad nesprávné volby v návaznosti na jejich opravy a recyklaci a potřebné podmínky specializace na recyklace filtrů pevných částic.
Přednášející: Ing. Ladislav Fuka, vedoucí laboratoří Divize paliv a maziv

Vliv aditiv paliv na zanášení filtrů pevných částic
Vliv kvality motorové nafty v ČR a její komerční aditivace na filtr pevných částic
Přednášející: Ing. Vladimír Třebický, CSc., vedoucí inspekčního a certifikačního orgánu Divize paliv a maziv.

Zpřísnění kontroly práce emisních stanic a potřebné revize v legislativním systému.
STK a SME prochází desetitisíce aut s vytlučenými katalyzátory a filtry částic. Tato všechna vozidla tímto zákrokem ztratila osvědčení o provozu na veřejných komunikacích, neplatí u nich ani povinné ručení a jejich majitelé, pokud jsou právnickými osobami (firemní vozidla), budou stíháni za zneužití daňového zvýhodnění a hrozí jim pokuta a doplatek daně.
Nastartováním celého procesu narovnání stavu zanedbané legislativy a zpřísnění kontrol přinese práci všem autoopravnám.
Vedle Německa, kde se přestavba odstraněním filtru pevných částic posuzuje jako daňový podvod (V ČR je to u firemních vozidel stejné), vypadá Česká republika nejen jako smetiště, ale jako neschopná a hloupá společnost, která neumí sebrat peníze, které doslova leží na zemi… Auta takto přestavěná by na silnicích neměla vůbec co dělat, neplatí jejich povinné ručení a pokud bude takovýmto vozidlem na veřejné komunikaci zraněn, hrozí mu i při nezavinění nehody trest odnětí svobody za používání neschváleného typu vozidla.
Přednášející: Libor Fleischhans – IHR Technika a projekt FCD.eu

 

Filtry pevných částic – bez nich ztrácí vozidla povinné ručení a nesmí na silnici.
Komplexní informace o filtrech částic pro vznětové motory, jejich konstrukce, funkce, důvody proč se jejich montáže preferují a budou se rozšiřovat i na zážehové přímo vstřikované motory, dále pak vliv na zdraví a všechny ostatní vlivy na vozidlo, spotřebu živitní prostředí a na servis, výměny a postupy při výměnách.
Pokud je z vozidla odstraněn filtr pevných částic, nejen že pojišťovny zastavují všechny platby za povinné ručení, protože taková vozidla nemají na silnicích co dělat, ale u majitelů firemních vozidel si na ně brousí zuby finanční úřady, kdy zbavení filtru pevných částic hodnotí jak daňový podvod… Auta se totiž daní dle emisní normy, takže komu bude prokázána tato ilegální "přestavba" bude se o něj zajímat především finanční úřad.
Inu, asi budeme mít co dovybavovat, a na to se člověk musí připravit… HJS poskytne ty nejlepší informace, jak se bude při obnově systému DPF postupovat technicky a co vše by nás o DPF melo zajímat.
Přednášející: Patrick Voss – HJS Emission Technology GmbH & Co. KG (překlad simultánně Fleischhans)

SI – Systémové informace k moderním i starším komponentům mechaniky a autoelektroniky Pierburg
Kolben Schmidt – Pierburg Motor Servis International vydává jako v minulosti vědomostní databázi na pokračování tak, jak ji přináší život. V materiálech je možné hledat veškeré informace co se praktických rad a symptomů závad týče.
Přednášející: Pavel Ureš (KS Motor Servis Van s.r.o.)

Diagnostika převodovek
Diagnostika závad a opravy digitálně řazených převodovek. Kde je nutné diagnostikovat a naopak, kde již kompetence končí a je potřeba převodovku odeslat do odborného servisu.
Přednášející: Ivan Sixta – Sixta převodovky

Diagnostika automatických převodovek
Diagnostika závad a opravy automatických převodovek. Kde je nutné diagnostikovat a naopak, kde již kompetence končí a je potřeba převodovku odeslat do odborného servisu.
Co uděláte u sebe v autoopravně a zda to uděláte dobře, a od kterého okamžiku už to musí ke specialistovi se dozvíte z prezentace Aleše Kosíka, specialisty na všechny "automatické převodovky".
Přednášející: Aleš Kosík – ASK Autoservis Kosík – diagnostika a opravy převodovek vozů z USA, Japonsko Evropa

Dodatečné montáže a přestavby u moderních vozidel – problémy
Přednášející: Josef Kaplan – Service&Training Fiat Chrysler

Programování a kódování při montážích a přestaveb u vozidel VW koncernu
Postupy při programování za pomoci tzv. řízených funkcí při dostavbách nebo přestavbách vozidel (např. doprogramováni tažného zařízení apod.) a možné problémy při dodatečných dostavbách přídavných zařízení.
Kdo tohle téma nezvládá, bude brzy bez práce, protože většinu dílů je potřeba přes diagnostické rozhraní nastavit, přizpůsobit či správně nakódovat, aby vše fungovalo jak má. Jaké problémy přitom mohou nastat, kdo je za ně zodpovědný, čeho se již od začátku vyvarovat a kde reklamovat neplatný postup, či kde hledat pomoc, když se někdy nedaří…
Přednášející: Ing. Martin Richter – HR Carsoft

Multitest /globální test – elektronika moderních vozů a management akumulátoru
Hledání závad multiparametrovým testem jak přes diagnostickou zásuvku (nový UDS protokol) tak alternativně signálním rekordérem.
…a jak je to s nutností programovat výměnu akumulátoru, Jak je to s nutností "přihlašování akumulátoru" do systému po jeho výměně, dobíjecí systémy a měření klidového odběru proudu u odstaveného vozidla, sebekontrola elektroniky vozidal a automatické kontrolní procedury – úskalí která nám tyto systémy přináší.
Rozvoj elektroniky současných automobilů vyžaduje nové metody hledání závad. Dosavadní postupy, kdy byly ať už jakkkoliv prověřovány jednotlivé komponenty, nelze efektivně použít, protože "vše ovlivňuje vše" . Takže výsledkem hledání závad na nedosažení tlaku na turbodmychadle může být nestandardní rozměr pneumatik.
Chybové hlášení "Eze6000 – "(00907) Zásah řízení zátěžeJ519 – řídicí jednotka palubní sítě" a doprovodné jevy špatné kondice akumulátoru? Pak se jistě něco dozvíte o možných příčinách. Je jich celé spektrum.
Jak se v tom všem vyznat a jak se dostat dále a neztrácet čas hledáním někde, kde jsou jen náklady a zklamání? Existují vůbec metody, jak v takových případech neprodělat a ještě naopak získat další klientelu?
Přednášející: Libor Fleischhans – IHR Technika a projekt FCD.eu

Na závěr proběhlo slosování vstupenek účastníků o TESTER A ČISTIČ VSTŘIKŮ. Následně pokračovalo vizitkové odpoledne kontaktní skupiny a diskuse. Vizitkové odpoledne bylo ideální možností navázat velmi užitečné kontakty.

Více na fcd.eu.


 

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!