Praktické rady při montáži homokinetických kloubů

, 7. září 2009, 0:00

Homokinetické klouby jsou v automobilech vystaveny těžkým podmínkám. Hlavně v intenzivním městském provozu jsou před ně stavěny náročné úkoly.

Rychlé rozjezdy na semaforech, prudké zrychlení při vytočených kolech, to jsou standardní podmínky jejich práce.

Bohužel i při dodržení všech základních konstrukčních a technologických postupů výroby dochází k případům předčasného opotřebení nebo dokonce zničení kloubu. To je často způsobeno příliš „sportovním“ stylem jízdy, ale také to může být následek nesprávné výměny kloubu. Abychom se nedostali do svízelné a stresující situace spojené s poruchou auta na cestě, musíme mít na paměti:

 

– při každé výměně vždy použít nový zabezpečovací kroužek kloubu


– v rovnoměrném množství nanést mazací tuk jak do kloubu, tak do manžety

– nekroutit manžetou při jejím nasazování a „odvzdušnit“ ji před nasazením spony

– postupovat velmi opatrně při dotahování spony. Nepoužívat štípací kleště ani žádné ostré nářadí. Jestliže dojde k sebemenšímu poškození manžety, je nezbytné ji vyměnit za novou.

– nepoužívat staré spony

– dotažení šroubů nebo matic, které uchycují kloub do náboje, provádějte pomocí dynamometrického klíče, momentem doporučeným výrobcem vozidla

Článek připravila firma Statim.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!