U motorů Opel 1.4, 1.6, 1.8 a 2.0 16V se po určité době od výměny rozvodů mohou objevit nepatřičné zvuky. Ty způsobuje napínák řemene (CT 870 K1, CT 873 K1, CT 975 K3).
Pokud necháme tyto zvuky bez povšimnutí, může dojít k prasknutí jeho příruby a ztrátě napětí řemene, jehož příčinou je obvykle poškození motoru. Ukazatel napnutí za studena neukazuje na značku a po každém spalovacím cyklu narazí do vymezovače pohybu, což způsobuje zvuky.
Koncern General Motors nabádá k dodržování speciálních doporučení, týkajících se regulace napětí rozvodového řemene při jeho výměně. Pro správné napnutí je nutné otočit excentrem proti směru hodinových ručiček (vlevo). Dvakrát ručně protočit motor při maximálním napnutí napínáku. Teprve pak můžete otočit excentrem směrem doprava a nastavit napnutí do pozice “new”. Toto je nezbytný krok pro správné “uložení“ ozubeného řemene.
Komentáře