Netěsnost vložky olejového filtru Mahle OX 388D Eco (OE číslo 03L115466) po montáži do motorů skupiny VW o objemu 1.6 a 2.0 TDi může vést k nadměrnému úniku oleje, což může způsobit trvalé poškození motoru. Jak tomu zabránit?
Po výměně oleje a olejového filtru může u vozidel koncernu Volkswagen se zmíněnými vznětovými motory dojít k únikům oleje v oblasti obalu olejového filtru. Důvodem může být nadměrný utahovací moment víčka obalu.
Po výměně vložky olejového filtru je víčko opět našroubováno do obalu filtru – maximální přípustný utahovací moment je 25 Nm (+5 Nm). Jestliže se při utahování použije příliš velká síla, může dojít k deformaci závitu a poškození obalu. Výsledkem je netěsnost víčka obalu a únik motorového oleje.
Důležité: Při výměně olejového filtru je vždy nutné používat momentový klíč, z důvodu dodržení montážního postupu výrobce! Aby se zabránilo poškozením, je důležité před samotnou montáží navlhčit nové těsnění čistým motorovým olejem.
sahibek, 19. září 2017, 11:12 1 0
No pane. to je zase plnohodnotná informace. Jen nevím, co je vlastně netěsné? Vložka nebo víčko? A taky ta závislost na netěsnosti a uvedených typech a značkách filtrů je přímo tajuplná...!
Odpověď