Jestliže v šestiválcových motorech Audi nebyla vložka vzduchového filtru namontována správně, může se objevit rušivý hluk nebo mohou být generovány chybové kódy. Možnou příčinou je nakřivo umístěná vložka vzduchového filtru.
U modelů Audi s motory do V o objemu 2,8 FSI, 3,0 TDI, 3,0 TFSI nebo 4,0 TFSI může být montážní poloha vzduchového filtru částečně skrytá (viz obrázek 1). Existuje proto riziko, že vložka vzduchového filtru nebude centrálně umístěna do obalu vzduchového filtru (viz obrázek 2).


Takové nesprávné umístění může mimo jiné způsobit výše zmíněné problémy. Je to způsobeno turbulencemi a nezvyklými proudy, které narušují signál hmotnostního průtokoměru vzduchu (váha vzduchu). Mimo to do motoru proudí nečistý vzduch, což může být příčinou rychlejšího opotřebení a vzniku jiných následných škod.

Důležité: Při výměně filtru je nezbytně nutné jeho správné umístění! Filtr je fixován ve spodní části přírubou a v horní části středícími výstupky ve víku.
Komentáře