Federal-Mogul: Zkouška konkurence č.2 – Hluk

11. června 2011, 0:00

Hlučnost brzd může být velmi nepříjemná. Narušuje jízdu a vyvolává dojem, že s brzdami něco není v pořádku – je to prostě hodně zneklidňující.

Pokud jste u vozu zákazníka právě vyměnili sadu brzdových destiček, pak jeho zážitek s pískajícími brzdami a návrat do servisu bude tím posledním, co potřebujete.

Svým zákazníkům chcete dát jistotu brzd, které udrží hladinu hlučnosti v rozumných mezích. Co je však rozumné?
70 dB (decibelů) je standardní hlučnost jízdy motorového vozidla – není to příliš dráždivé ani hlasité a většina lidí si toho skoro ani nevšimne. 85 dB již představuje rušivou hlučnost. Je-li tato úroveň hlučnosti trvalá, může způsobit poškození ušních bubínků. 105 dB lze přirovnat k opravdu hlasité, pronikavé houkačce náhle spuštěné ve voze bez varování.

Tak proč tedy ty limity?
Z bezpečnostních důvodů a pro zajištění všeobecného pohodlí řidiče všichni výrobci motorových vozidel stanoví určitá omezení hlučnosti. Tato omezení v podstatě stanoví, kolikrát mohou „zapískat“ brzdy, aniž by překročily přijatelnou hladinu hlučnosti.

Podívejme se na oba grafy. Sloupce představují procentuální počet případů, kdy brzdy vydaly zvuk o hlučnosti 70 dB (graf 1) nebo 85 dB (graf 2). Červená čára udává limity stanovené výrobci automobilů (tolerance hlučnosti OE – z prvovýroby).

 

Takže při hladině hlučnosti 70 dB jsou brzdy v přijatelné kvalitě pouze v případě, když nezpůsobí hluk rovnající se nebo přesahující 70 dB více než 10krát ze 100. V případě hladiny 85 dB mohou brzdy tuto hlučnost způsobit pouze 1,4% z počtu zabrzdění.

Brzdy Ferodo jsou nejtišší
Ještě jednou se podívejte na grafy a porovnejte Ferodo s konkurencí. Je zřejmé, že když mluvíme o tichých brzdách, myslíme to vážně. Trvale se držíme pod specifikacemi výrobců automobilů po CELOU dobu životnosti brzd. A když se podíváme na graf 2, vidíme, že kromě značky Ferodo se v povolených mezích hlučnosti v celém pásmu decibelů neudrží ani konkurenti s dobrou pověstí v oblasti kvality.

Parametry testů:
Provedený test: SAE J2521: Kotoučové a bubnové brzdy, zkouška hlučnosti
• brzd na dynamometru
• Celosvětová norma pro osobní automobily
• Zahrnuje hlavní druhy brzdových aplikací, a to jak při uměle vyvolaném, tak při realistickém brzdění
• Použité zkušební zařízení: Ford Focus s brzdovým třmenem FN3-57

Materiál připravila firma Federal-Mogul

 

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!