Brzdová poradna Federal-Mogul: 2. část – Řešení problémů s hlučností

16. července 2012, 0:00

Tipy pro správnou demontáž brzdových destiček.

DEMONTÁŽ BRZDOVÝCH DESTIČEK
Je-li to možné, nejprve absolvujte zkušební jízdu a zaznamenejte podmínky, za kterých dochází k hlučnosti.

POSTUP DEMONTÁŽE

– Nadzvedněte vozidlo

– Zkontrolujte hladké otáčení kola – pokud se kolo volně neotáčí, znamená to, že brzda se nevrací zpět (Obrázek 1)

– Sejměte kolo a zkontrolujte montáží prvky se zaměřením na následující:
     * poškrábání, rýhy
     * stopy nerovnoměrného zajetí brzd
     * nerovnoměrné nebo šikmé opotřebení
     * známky koroze na rotoru
     * odchylka tloušťky kotouče (DTV)
     * zkontrolujte přibližně 10 bodů po celém povrchu kotouče
     * úniky kapalin (Obrázek 2)
     * poškození vodícího čepu (Obrázek 3)

– Zkontrolujte správnost (typ) nasazených destiček

– Zkontrolujte správnost nasazení destiček v třmenu

– Zkontrolujte správnost vedení destiček ve třmenu

– Zkontrolujte, zda destičky volně zapadají do držáků

– Zkontrolujte přítomnost a správnost všech spon a pružin třmenu (Obrázek 4)

– Demontujte destičky a prohlédněte třecí plochy pro analýzu možných problémů, které mohou souviset s hlučností

PŘÍZNAKY

DESTIČKY OPOTŘEBENÉ DO KLÍNU
VZHLED – Nerovnoměrné opotřebení, zužující se destičky
PŘÍČINA – Deformovaný třmen (brzdič), váznutí v kluzných plochách třmenu, nadměrná vůle třmenu
NÁSLEDEK – Předčasné opotřebení destiček, nerovnoměrný brzdný tlak, hlučnost
ŘEŠENÍ – Vyměňte sadu destiček, proveďte údržbu a servis třmenu
POZNÁMKA – Některá vozidla používají destičky, které jsou zúžené záměrně. Zohledněte konkrétní aplikaci vozidla, a pokud klínovité zúžení překračuje přípustnou mez, brzdové destičky vyměňte

NEROVNOMĚRNÉ OPOTŘEBENÍ
VZHLED – Nerovnoměrné opotřebení povrchu destičky
PŘÍČINA – Nepravidelně opotřebovaný brzdový kotouč (na kotouči je viditelná hrana po opotřebení)
NÁSLEDEK – Pískání a chvění, předčasné opotřebení destiček
ŘEŠENÍ – Vyměňte brzdové kotouče a destičky

NEROVNOMĚRNÉ OPOTŘEBENÍ V RÁMCI JEDNÉ NÁPRAVY
VZHLED – Nadměrné opotřebení jedné nebo více brzdových destiček v rámci sady jedné nápravy
PŘÍČINA – Váznutí vodících čepů nebo pístu třmenu
NÁSLEDEK – Vozidlo při brzdění táhne na jednu stranu, nerovnoměrné a rychlé opotřebení destiček, pískání a chvění
ŘEŠENÍ – Proveďte údržbu všech kluzných ploch třmenu a pístu, vyměňte sadu destiček. Zkontrolujte kotouče

POŠKOZENÍ PODLOŽNÍ DESKY
VZHLED – Poškozená podložní deska
PŘÍČINA – Nesprávné nasazení, použití nadměrné síly během montáže
NÁSLEDEK – Snížení účinnost brzd, nepravidelné opotřebení, hlučnost a chvění
ŘEŠENÍ – Vyměňte sadu brzdových destiček

POŠKOZENÍ PÍSTU
VZHLED – Píst způsobil poškození protihlukových prvků (pogumování/protihluková podložka)
PŘÍČINA – Píst se zcela nezasune, brzda se těžko ovládá
NÁSLEDEK – Přehřívání, hlučnost
ŘEŠENÍ – Vyměňte sadu destiček, proveďte údržbu třmenu

Připravila společnost Federal-Mogul.
www.myferodo.com

 

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!