Stává se, že po instalaci nového palivového filtru dojde k problémům se startováním, což se obvykle projeví příslušnou zprávou a chybovým kódem na palubní desce. Majitel automobilu přijde s reklamací obviňující výrobek – filtr – avšak poměrně často je důvod jiný. Problém spočívá v nesprávné montáži filtru, takže výrobce reklamaci odmítá.
Při výměně palivového filtru je nesmírně důležité odvzdušnit celý palivový systém. Vynechání tohoto kroku může vést k velkým problémům, včetně nákladné opravy celého vstřikovacího systému.
Na co dalšího je nutné myslet, aby nedocházelo k chybám při montáži a špatné funkci nového palivového filtru? Zde je desatero nejdůležitějších zásad, které vám pomohou předejít problémům a případné reklamaci:
- Bezpodmínečně zachovávejte naprostou čistotu – nedovolte, aby se do palivového systému dostaly jakékoli drobné nečistoty.
- Před montáží nové filtrační vložky očistěte obal filtru.
- Abyste zabránili zavzdušnění systému, nezapomeňte prázdný filtr naplnit čistým palivem.
- Při montáži dávejte pozor, abyste nepoškodili těsnění ostrým nástrojem – poškozené by mohlo téct.
- Pamatujte na to, abyste při šroubování obalu filtru příliš neutahovali těsnění a/nebo nerovnoměrně dotahovali upevňovací šrouby.
- Před montáží jemně namažte těsnění čistým palivem – to umožní jeho lepší dosednutí.
- Dávejte také pozor, abyste neponičili koncovky filtru (připojovací vývody) – palivové potrubí nepřipojujte násilím ale jemným nasunutím.
- Pamatujte na správný směr proudění paliva při připojování palivové potrubí k novému filtru.
- Abyste zabránili úniku paliva, ujistěte se, že je potrubí správně připojeno. Doporučujeme použít nové stahovací pásky.
- Také se ujistěte, že je filtr správně usazený – jeho nesprávné umístění může vést k otevření odtoku a zpoždění startu.
Autor: Arek Ostaszewski, technický expert Hengst Filter
Komentáře