Směrově ventilované brzdové kotouče – jak to funguje?

12. dubna 2021, 15:49

Brzdové kotouče mají stále složitější konstrukci, což má obzvlášť význam při odvádění tepla z těchto tepelně namáhaných součástí brzdového systému. Existuje mnoho různých řešení ventilace kotoučů, které maximalizují chladicí účinek.

Žebrování kotouče může být tyčové, sloupové nebo úhlové. Tyto konstrukce napomáhají lepšímu proudění vzduchu uvnitř brzdového kotouče, čímž zajišťují rychlejší odvod tepla ve srovnání s plnými kotouči.

Směrově chlazené kotouče má šikmé žebrování, které maximalizuje chladicí účinek. Zpravidla se používají ve vysoce výkonných automobilech, a proto je vzhledem k vysoké účinnosti brzdového systému velmi důležité používat a správně instalovat díly, které odpovídají specifikacím továrního vybavení.

Každý brzdový kotouč musí být namontován na příslušné straně nápravy se správně nakloněným žebrováním. To umožňuje nasávání vzduchu směrem ke středu náboje, což umožňuje efektivní fungování ventilačního systému brzdových kotoučů.

Směrově ventilované brzdové kotouče febi

V případě produktů značky febi má každý směrově ventilovaný kotouč samostatné číslo pro použití vlevo nebo vpravo. Tyto brzdové kotouče jsou navíc baleny samostatně. Aby nedocházelo k nejasnostem během montáže, jsou symboly „LH“ a „RH“ umístěny na vnějším okraji kotouče a na štítku krabice. Tyto symboly označují levou nebo pravou stranu vozu vzhledem ke směru jízdy.

Spolehněte se na náhradní díly febi v kvalitě odpovídající OE. Kompletní sortiment pro osobní automobily najdete na: www.partsfinder.bilsteingroup.com.

Značka febi je součástí skupiny bilstein, která zastřešuje několik dalších silných značek. Více informací je k dispozici na adrese: www.bilsteingroup.com.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!