U vozidel skupiny VW, mezi jinými také u Octavie a Superbu druhé řady, se stává, že vnitřní ventilátor funguje pouze na 4. stupeň nebo dokonce nefunguje vůbec. Co bývá příčnou této poruchy?
Vnitřní ventilátory, přenášející teplý nebo studený vzduch (v závislosti na nastavené teplotě) z topení, resp. výparníku do interiéru vozidla, patří mezi opotřebitelné díly, které se mohou čas od času porouchat. Jaké příčiny poškození této součástky vás mohou potkat u populárních vozů Audi, Seat, Škoda nebo VW vyráběných po roce 2003?
Dobrou zprávou je, že u případné poruchy není nutné měnit celý ventilátor, ale pouze rezistor regulace ventilátoru.
Nejčastější závady ventilátoru:
- Nefunguje vůbec
- Funguje pouze 4.stupeň (poslední)
- Nefunguje v celém rozsahu
Příčiny poškození:
- Poškození diody (pojistky) rezistoru, způsobené nedostatečnou průchodností ventilačního systému nebo zvýšeným odporem při provozu ventilátoru
- Dochází k tepelnému přetížení a tím poškození diody
Kontrola průchodnosti diody se provádí multimetrem. Při výměně nefunkčního rezistoru je vždy nutná kontrola průchodnosti ventilačního systému a bezvadné funkce ventilátoru.
Na trhu se vyskytují rezistory od mnoha výrobců v různých cenových hladinách. Pokud si chcete vybrat značkový produkt, tak firma Valeo nabízí zmíněný rezistor pod objednacím číslem 515074 (OE číslo 1K0959263A). Více informací naleznete na: www.valeoservice.com.
Komentáře