U některých modelů BMW musí být na nové chladiče chladicí kapaliny namontován krátký nebo dlouhý uzavírací šroub v závislosti na verzi převodovky. Záměna může přinést značné problémy.
Některé chladiče chladicí kapaliny pro vozidla BMW řady E46 nebo E85 lze použít v různých kombinacích vozidla a převodovky. Proto jsou tyto chladiče dodávány se dvěma uzavíracími šrouby různých délek. Při montáži dbejte na správný výběr šroubu – předejdete tak poškození.
Varianty
Chladiče pro některé vozy BMW jsou vždy dodávány se dvěma uzavíracími šrouby a těsněním. V závislosti na použití musí být ve spodní části chladiče chladicí kapaliny namontován správný šroub, případně je zde šroub již namontován. Dodržujte přitom následující pravidla:
- Krátký uzavírací šroub je určen pro vozidla s manuální převodovkou.
- Dlouhý uzavírací šroub je určen pro vozidla s automatickou převodovkou a chladičem oleje.
Při použití krátkého uzavíracího šroubu ve vozidle s automatickou převodovkou může dojít k vážnému poškození. V tomto případě zůstane přídavné připojení k chladiči oleje uzavřeno a chladicí kapalin k němu nebude proudit.
Pokud je naopak ve vozidle s manuální převodovkou namontován dlouhý uzavírací šroub, dochází k úniku chladicí kapaliny z nepoužívaného připojení chladiče oleje.
Modely chladičů se dvěma šrouby
Chladiče pro BMW s následujícími čísly MAHLE lze použít v různých kombinacích vozidel a převodovek:
- CR 455 000S / CR 1083 000S / CR 1088 000S
CR 1084 000S / CR 1085 000S / CR 1162 000S
CR 1086 000S / CR 1087 000S / CR 1393 000S
Důležité!
Obecně platí, že těsnění je potřeba vždy vyměnit a před instalací navlhčit čistou chladicí kapalinou, aby se zabránilo poškození způsobenému montáží na sucho.
Komentáře