Používání maziv při montáži spojkových ložisek

8. srpna 2022, 16:00

Mnoho automechaniků se domnívá, že při výměně spojkových ložisek je vždy třeba použít mazivo. Tak tomu ale není. Pokud si zapamatujete poměrně jednoduchá pravidla, můžete se vyhnout problémům s reklamacemi.

Existují tři hlavní typy vysouvacích spojkových ložisek:

  • Ložiska s kovovými pouzdry
  • Ložiska s plastovými pouzdry
  • Ložiska s pouzdry z PTFE (čili teflonu)

Mazivo by se mělo používat POUZE při montáži ložisek s kovovými pouzdry.

Při údržbě a opravách je třeba v závislosti na modelu vozidla dodržovat různé postupy, proto se VŽDY řiďte pokyny výrobce vozidla. Ve všech případech se však musí dodržovat následující pravidla:

  • Před montáží zkontrolujte opotřebení ložiska, přítlačné vidlice a vodicího pouzdra. Poškozené díly vyměňte.
  • Odstraňte nečistoty z pouzdra vysouvacího ložiska a vodicího pouzdra.
  • Pokud je pouzdro ložiska kovové (obr. 1), namažte je mazivem.
  • Používejte mazivo doporučené výrobcem vozidla. Pokud to výrobce vysloveně nezmiňuje, lze jako mazivo použít například Castrol Olista Longtime 1 nebo 2.
  • Plastová pouzdra (obr. 2) nebo pouzdra potažená teflonem (obr. 3) by se nikdy neměla mazat.
Obr. 1: Ložiska s kovovými pouzdry se MUSÍ mazat
Obr. 2: Ložiska s plastovými pouzdry se NESMÍ mazat
Obr. 3: Ložiska s teflonovými pouzdry se NESMÍ mazat

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!