Odborníci z Mahle Technical Messenger se podrobně zabývali kolísáním teploty v převodovkách DSG. O co tady jde?
U vozidel s převodovkou DSG může být kolísání teploty způsobeno vadným termostatem převodového oleje. Ke kolísání teploty často dochází během delší jízdy z kopce při brzdění motorem nebo při nízkém zatížení motoru.
Pokud v takových situacích klesne teplota chladicí kapaliny a motorového oleje pod standardní provozní úroveň, ukazuje to pravděpodobně na vadný termostat převodového oleje.
Termostat reguluje teplotu převodového oleje prostřednictvím okruhu chladicí kapaliny vozidla. Převodový olej předává teplo z převodovky DSG chladicí kapalině prostřednictvím výměníku tepla. Pokud je termostat vadný, například zůstane v otevřené poloze, motor dosáhne normální provozní teploty mnohem pomaleji nebo vůbec.
Důležité!
Moderní chladicí okruhy jsou velmi složité systémy, a proto je nutné je opravovat s náležitou opatrností. Při montáži nového termostatu je nutné dbát na řádnou instalaci a tím zajistit správný směr proudění kapaliny. Důležité je také správné odvětrání systému.
Komentáře