dTest: Ceny v autobazarech – klamou především ty největší

29. srpna 2012, 0:00

Poradci časopisu dTest kontrolovali celkem deset serverů, které nabízejí prodej ojetých automobilů. U čtyř z nich zjistili nezákonná pochybení při uvádění ceny.

Informace na webu je třeba uvádět korektně. Nikdy nesmí budit zdání, že cena je nižší a spotřebitel by měl hned vědět, za kolik vůz pořídí. „Nejčastější chybou je uvádění tzv. „akčních slev“, které jsou ovšem poskytovány pouze při současném financování úvěrem,“ říká Miloš Borovička a dodává: „Některé bazary provozují více serverů, a ač na nich prodávají stejné vozy, pokaždé se dozvíme jinou cenu.“

Markantní rozdíly jsou i mezi běžnou a mobilní verzí stránek týchž subjektů. Zatímco web www.aaaautopraha.cz už po posledním průzkumu a upozornění dTestu na webu zlepšil v informování o cenách vozů za hotové, na mobilní verzi webu m.aaaautopraha.cz jsou uváděné ceny řádově o desetitisíce nižší, ale bez uvedení podstatné informace o nutnosti sjednat úvěr. Navíc administrativní poplatky za uzavření smlouvy jsou důkladně schované. Podobně je to s dalšími weby napojenými na autobazary AAA Auto a Auto ESA, oproti tomu ceny na webech menších kontrolovaných bazarů vyhověly.

Zákon obsahuje přísná pravidla pro reklamu na spotřebitelské úvěry. Z tohoto pohledu většina informací od autobazarů není v pořádku. „Jestliže reklama obsahuje jakýkoliv údaj o nákladech úvěru, musí v ní být uveden i příklad financování, aby měl spotřebitel možnost si představit, co se za úvěrem skrývá. V průzkumu vyhověli většinou ti, kteří nabízejí možnost zprostředkování úvěru na žádost zákazníka. Podbízivé informace o úvěrech jsou většinou protizákonné. Své poznatky jsme předali České obchodní inspekci,“ dodává Borovička

Podrobnosti průzkumu si můžete stáhnout na www.dtest.cz/autobazary.

 

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!