Cebia: 20% vozidel na trhu je omlazeno, nejčastěji o 1-2 roky

8. dubna 2012, 0:00

Stáčení tachometrů a omlazování vozidel jako 2 nejčastější problémy při prodeji ojetého vozidla, které mají přímý vliv na kupní cenu vozidla.

Nákup ojetých vozidel provázejí různá rizika. 42% ojetých vozidel má stočený tachometr. Tomuto tématu se Cebia věnuje dlouhodobě a připravujeme další podrobnější zprávu a statistiky k tomuto tématu.

Dalším významným problémem je falšování skutečného roku výroby. Ve velkých technických průkazech se již dávno neuvádí rok výroby vozidla, ale pouze datum 1. registrace vozidla. Tyto dvě data se od sebe mohou výrazně lišit. Nejčastěji je to 1-2 roky, výjimkou ale nejsou případy, kdy je vozidlo omlazeno o 3 a více let.

Rozdíl v pořizovací ceně vozidla, které je o 1-2 roky omlazené může být až 40 000,- Kč.

Samostatnou kapitolou jsou individuálně dovezená vozidla do ČR. Dovozce přiveze ze zahraničí ojeté auto, u kterého je v zahraničním technickém průkazu (např. SRN) uveden datum první registrace 12.03.2006. Datum na dokumentu upraví na 12.03. 2007, technický průkaz okopíruje, aby změnu nebylo možno očima rozeznat, a s kopií jde na dopravní úřad auto zaregistrovat. A protože všude se nějaký „známý“ najde, vozidlo zde zaregistrují jen na základě kopie technického průkazu. Datum první registrace pak figuruje jako stáří vozidla a určuje jeho hodnotu, která výrazně po tomto omlazení stoupne.

 

Nejvíce se s úpravou roku výroby setkáváme u těchto vozidel:
• ŠKODA OCTAVIA rok výroby 2006
• VOLKSWAGEN PASSAT rok výroby 2007
• ŠKODA FABIA rok výroby 2001
• FORD MONDEO rok výroby 1996
• VOLKSWAGEN GOLF rok výroby 1998
• FORD FOCUS rok výroby 2004

Jaký dopad má úprava roku výroby na peněženku zákazníka?

1. Zákazník kupuje dražší vozidlo.
2. Vyšší náklady na pojištění vozidla – z kupní ceny vozidla se vypočítává cena havarijního pojištění vozidla, takže čím dražší vozidlo, tím více zákazník na pojištění zaplatí.
3. Vyšší náklady na finanční služby (leasing, úvěr) – další dopad má cena vozidla na celkové náklady za splátky leasingu/úvěru, který se rovněž počítá z kupní ceny vozidla.

Nejvíce se s úpravou roku výroby setkáváme u těchto vozidel:

• ŠKODA OCTAVIA rok výroby 2006
• VOLKSWAGEN PASSAT rok výroby 2007
• ŠKODA FABIA rok výroby 2001
• FORD MONDEO rok výroby 1996
• VOLKSWAGEN GOLF rok výroby 1998
• FORD FOCUS rok výroby 2004

Jaký dopad má úprava roku výroby na peněženku zákazníka?

1. Zákazník kupuje dražší vozidlo.

2. Vyšší náklady na pojištění vozidla – z kupní ceny vozidla se vypočítává cena havarijního pojištění vozidla, takže čím dražší vozidlo, tím více zákazník na pojištění zaplatí.

3. Vyšší náklady na finanční služby (leasing, úvěr) – další dopad má cena vozidla na celkové náklady za splátky leasingu / úvěru, který se rovněž počítá z kupní ceny vozidla.
 

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!