AAA Auto: Nejprodávanější auto v bazarech

, 15. listopadu 2012, 0:00

Nejprodávanější auto v tuzemských autobazarech je zánovní stříbrné kombi s dieselovým pohonem. Z komfortní výbavy čeští zákazníci nejčastěji volí metalízu, klimatizaci a xenonové světlomety.

Raketový rozvoj zaznamenala v posledních pěti letech i zabudovaná navigace. Z bezpečnostní výbavy jasně preferují více než 2 airbagy. Vyplývá to z analýzy funkcí prodaných ojetých automobilů AAA Auto Index za uplynulých 5 let.

AAA Auto Index je statistika nejprodávanější výbavy u ojetých vozů. Připraven byl na vzorku 148.321 prodaných ojetých aut z portfolia AAA Auto v letech 2008 – 2012. Společnost AAA Auto bude tuto praktickou analýzu vydávat pravidelně a chce tím odborníkům i zákazníkům ulehčit celkovou orientaci na trhu ojetin a také poukázat na trendy a preference motoristů v oblasti výbavy aut.

„Prodáváme desítky tisíc aut ročně. Naše statistika proto věrně zrcadlí typické preference zákazníků v České republice. Z aktuálních údajů nám vyplynulo, že čeští zákazníci jdou takříkajíc za „klasikou“. Stříbrné dieselové kombi s výkonem mezi 50 a 100 kW je nejoblíbenější auto v autobazarech,“ uvedla generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová.

Údaje v AAA Auto Indexu potvrzují jasnou dominaci dieselových pohonů u motoristů. V uplynulých pěti letech dominoval benzínový pohon pouze v roce 2008, kdy se prodalo přibližně 68 procent aut s benzínovým motorem. V roce 2009 pak přišlo k prudkému poklesu benzínových pohonů. Jejich podíl na celkově prodaných ojetinách od té doby trvale roste. Podle expertů AAA Auto za tímto vývojem může stát především de facto neexistující rozdíl mezi cenou nafty a benzínu. Podíl LPG pohonů je z hlediska počtu prodaných ojetin sice opticky malý, nicméně z alternativních pohonů je LPG nejoblíbenější.

Podíl dieselových pohonů mezi prodanými auty je trvale vysoký, benzín ale dotahuje

„Oblíbenost karoserií kombi se od roku 2008 průměrně drží na velmi dobré úrovni. „Nůžky mezi sedany a kombíky se i nadále rozevírají. Svědčí to o tom, že zákazníci mnohem více zkoumají užitkovou hodnotu vozu pro rodinu. Rovněž již dávno neplatí, že druhé auto v rodině je spíše malý vůz. To se na statistice prodeje vozů kombi rovněž podepisuje,“ říká Karolína Topolová.

Karoserie kombi dominují trhu ojetých vozů

Zákazníci za uplynulé čtyři roky více preferují novější ojeté vozy. AAA Auto Index ukázal, že za uplynulé čtyři roky se dynamičtěji rozvíjí odbyt aut do 5 let stáří, což může být způsobeno poklesem tohoto segmentu v roce 2009. „Evidujeme trvale vyšší zájem o zánovní vozy. Také firemní klientela je v uplynulých letech více poptává. Vysvětlujeme si to změnou ekonomického klimatu od roku 2008. Citlivost na ztrátu hodnoty nových vozů bezprostředně po nákupu roste. Nicméně trh vozů starších 5 let vykazuje rovněž trvalé přírůstky,“ dodala Karolína Topolová.

Křivka prodejů novějších ojetých vozů signalizuje větší poptávku po nich od roku 2009

Z bezpečnostních parametrů si zákazníci autobazarů nejvíce oblíbili vybavení více než dvěma airbagy. Podíl ABS na prodaných ojetých autech je též nadpoloviční.

Zájem o bezpečnostní feature airbagů prudce roste

Zdroj: Tisková zpráva AAA Auto

 

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!