Společnosti Cebia a autobazar D1 CARS provedly průzkum mezi českými motoristy. Cílem bylo zjistit, zda běžní motoristé jsou schopni odhadnout, kolik má ojeté auto skutečně najeto. Akce probíhala jako roadshow po 8 českých městech a vyvrcholila 28. 8. 2014 v Praze. Výsledkem bylo, že se 54% tipujících domnívalo, že vystavené vozidlo mělo najeto o 90.000 km méně, než mělo ve skutečnosti. Tito lidé by tedy uvěřili stočenému stavu tachometru u nepoctivých prodejců, pokud by si neprověřili historii vozidla.
„Akce spočívala v tom, že konkrétní ojeté auto Ford Galaxy se skutečným nájezdem kilometrů téměř 190.000 km jsme postavili ve velkých českých městech na místo, kde se vyskytuje větší množství lidí – před nákupní centra Tesco a kolemjdoucí lidé pomocí hlasovacích lístků tipovali, kolik má vystavené auto skutečně najeto. Měli možnost si auto celé důkladně prohlédnout, samozřejmě kromě tachometru. Hlasující, který byl nejblíž skutečnému stavu najetých kilometrů, v každém městě vyhrál,“ popisuje myšlenku akce vedoucí autobazaru D1 CARS Michal Tomaštík.
„Přestože jsme si již předem ověřili v našem autobazaru, že lidé budou tipovat výrazně méně, než je realita, výsledek nás překvapil. Z celkových 242 zúčastněných lidí 132 tipovalo, že vystavené vozidlo má najeto pod 100.000 km, tedy minimálně o 90.000 km méně, než ve skutečnosti mělo. Tito lidé by se tedy stali snadnou obětí prodejce-podvodníka, který by toto auto nabízel stočené o 80 až 100.000 km a díky tomu by ho mohl zdražit o 50 až 60.000 Kč. Průměrně lidé tipovali 109.600 km, což je výrazně méně, než vozidlo mělo najeto,“ komentuje výsledky průzkumu Michal Tomaštík.
„Spojili jsme se při této akci s autobazarem D1 CARS, protože akce jasně ukazuje, že se běžní motoristé prostě nemohou při výběru ojetého vozidla spoléhat na to, že poznají stočený tachometr. Když na vozidle proběhne důkladná předprodejní příprava a auto se naleští zvenčí i zevnitř, člověk nepozná stočení o 100.000 km podle opotřebovaných plastů interiéru, osahaného volantu, ošlapaných pedálů a podobně, jak se často uvádí. Jedinou možností je zjistit si historii vozidla z dostupných zdrojů,“ říká Ing. Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia.
Komentáře