V tzv. polopřevodu je skoro 670 tisíc aut. Jejich majitelé měli poslední den na přihlášení

, 1. července 2015, 8:42

Včera byla poslední šance na přihlášení auta, které zůstává v tzv. polopřevodu, tedy původní majitel ho už odhlásil, ale nový ještě nepřihlásil. Pokud majitelé doregistraci nestihli, vozidlo ztratí technické oprávnění pro provoz, úřad ho nadobro vyřadí z registru a auto úředně zanikne. S takovým vozidlem pak jeho majitel nemůže jezdit a vůz už nikdy nepůjde přihlásit.

Zhruba jedna desetina ze všech automobilů v ČR je v režimu tzv. polopřevodu. Téma pro hosty moderátorky Renaty Kropáčkové mluvčího ministerstva dopravy Tomáše Neřolda a předsedu Asociace prodejců použitých automobilů-autobazarů ČR Petra Přikryla. Jeho majitel ale bude muset platit povinné ručení, pokud auto fyzicky nezničí.

Kolik vozů je vůbec v režimu polopřevodu?
„Počet je ke včerejšímu dni 688 tisíc. Pokles je zhruba 90 tisíc od začátku února nebo o téměř 100 tisíc od začátku roku. Toto číslo je spíše formální, nejsou to již z velké většiny auta v provozu, ačkoliv některá tam určitě zůstat mohla. Většina z nich ale je taková, která se tam historicky za ta léta dostala, a dávno je někdo nelegálně zlikvidoval,“ odpovídá mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold.

Téměř 670 vozidel je desetina z celkového počtu aut, u kterých úřady neznaly vlastníka a nevěděly tak, ke komu je přiřadit.
S tím nesouhlasí předseda Asociace prodejců použitých automobilů-autobazarů ČR Petr Přikryl. Jak tvrdí, stát mohl vždy vozidla v polopřevodu vyhledat a mohl konkrétně vědět, kdo polopřevod nedokonal.

Neřold namítá, že novela, která ruší polopřevody a platí od ledna, přinesla zjednodušení.
„Škrtli jsme jeden krok, kdy druhý člověk už na úřad nemusí, respektive mohou to řešit jednou návštěvou. To zase nese nároky: musí spolu trochu více kooperovat, než museli dříve, musí si vyřídit plnou moc, pokud tam jeden z nich nechce jít, ale není to nijak zásadní problém.“

Podle Přikryla se prodejci k novele postavili čelem.
„Od pana Neřolda slyšíme, že pro normálního občana je to jednodušší. V tomto případě bych se zastal hlavně občanů: to není pravda, tady se mrhá i s jejich časem, protože navštívit CzechPoint, svěřit někomu, koho neznám, doklady od vozidla a nechat ho odjet do Ostravy, to je skutečně nešťastné řešení,“ myslí si předseda asociace.

Související články

Projekt VinCheck čelí obrovskému zájmu veřejnosti
Projekt VinCheck čelí obrovskému zájmu veřejnosti

Aplikaci VinCheck, která zdarma prověřuje reálně dostupné informace o ojetých vozidlech, využilo od jejího spuštění v minulém týdnu 12.708 unikátních uživatelů. Každý z nich prověřoval v průměru 3,16 VIN. Celkem tedy bylo prověřeno 40.157 VIN. Většina informací se týkala vozidel ze zahraničí. Informace o ojetých vozech původně prodaných v České republice nejsou podle zástupců projektu […]

Reakce APPAA na sdělení ČOI o stáčení tachometrů a prohlášení pana ministra Mládka
Reakce APPAA na sdělení ČOI o stáčení tachometrů a prohlášení pana ministra Mládka

Asociace prodejců použitých automobilů – autobazarů (APPAA) vyjadřuje jednoznačný souhlas s požadavkem pana ministra Mládka na zavedení trestnosti stáčení tachometrů. Zároveň ale důrazně nesouhlasí s plošným odsuzováním autobazarů tak, jak zaznělo v tiskové zprávě České obchodní inspekce. APPAA se zároveň podivuje, že ze strany ČOI a Ministerstva průmyslu dochází pouze k verbálním deklaracím, ale fakticky se […]

APPAA: Jak dlouho bude stav vyhlášky 56/2001 Sb. ještě trvat?
APPAA: Jak dlouho bude stav vyhlášky 56/2001 Sb. ještě trvat?

Prodej staršího vozu je nyní značně komplikovaný. Na stránkách sdružení Asociace prodejců použitých automobilů-autobazarů ČR o.s. (APPAA ČR) naleznate odkazy na spoustu článků týkající se této problematiky. "Pořád dokola vysvětlujeme, že postupovat podle nové vyhlášky 56/2001 Sb. není snadné.  Každý den nás kontaktují  prodejci, spotřebitelé a různá média…Od 29. prosince 2014, kdy jsme byli na schůzce se zástupcem Ministerstva […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!