Menu

Trh s ojetými vozy

Nízké ceny paliva zvedly zájem o výkonnější ojetiny a vozy SUV

Dlouhotrvající nízké ceny pohonných hmot se v posledních měsících projevily ve zvýšeném zájmu o ojeté vozy s vyšší spotřebou. O 16% vzrostly za první čtyři měsíce letošního roku prodeje ojetých vozů SUV. Zájem o ojeté vozy se silnějším motorem se zvedl o 19,2%. Vyplynulo to z analýzy společnosti AAA AUTO, která se zaměřila na vliv […]

Cebia SUMMARY 1/2016

Společnost Cebia Vám opět přináší čtvrtletní bulletin o trhu s ojetými vozidly. Hlavní informace Společnost Cebia provedla pravidelnou kvartální analýzu vývoje trhu ojetých vozidel, tentokrát v meziročním srovnání prvního čtvrtletí 2016 se stejným obdobím loňského roku. Jednotlivé sledované parametry byly vyhodnoceny na vzorcích prodaných a prověřovaných ojetých vozidel a byly doplněny z veřejně dostupných zdrojů. […]

Cebia uvedla na trh sofistikovaný nástroj pro stanovení tržní ceny ojetého vozu

Cebia spustila program pod názvem CebiCat GT, který umí v režimu online stanovit reálnou „obvyklou cenu“ ojetého vozidla a sám se neustále automaticky učí z trhu. Program je zatím k dispozici pouze pro partnery společnosti, kde ho nejvíce využívají soudní znalci, pojišťovny, leasingové a splátkové společnosti, ale i prodejci ojetých vozidel. V průběhu tohoto roku […]

Aukční platformou AUTOonline projde měsíčně cca 600 havarovaných a fleetových aut

Společnost Audatex Systems je provozovatelem mezinárodní internetové aukční platformy havarovaných a fleetových (firemních) vozidel s názvem AUTOonline. Jedná se o největší evropskou aukci havarovaných vozidel, přes kterou Audatex poskytuje již 19 let službu pro obchodníky s havarovanými a ojetými vozy a autoservisy. Každým rokem je v Německu na burzu AUTOonline vložených více než 900.000 vozidel. V celé […]

Komfortu u ojetin vévodí parkovací systémy

Zákazníci českých autobazarů se z hlediska komfortní výbavy ojetých vozů zaměřují především na prvky usnadňující parkovací manévr. Zatím co prodeje vozů s parkovacím asistentem, který informuje řidiče o vzdálenosti auta k překážce, vzrostly meziročně v letech 2014 a 2015 o 112,5%, vozy s automatickým parkováním zaznamenaly nárůst dokonce o 209,5%. Stejný trend se potvrzuje během […]

Citroen Jumper byl stočen nejméně o 518 500 km – to je dosavadní rekord

V únoru 2016 Cebia odhalila auto, který bylo stočené minimálně o 518.500 kilometrů. Jedná se o Citroen Jumper, rok výroby 2007, VIN: VF7YDDMFC11117725. Vozidlo bylo v roce 2011 individuálně dovezeno do ČR a právě v té době bylo stočeno z 663.500 km (stav z května 2011), na 145.000 km (další stav z listopadu 2011). Toto vozidlo tak pokořilo dosavadního držitele rekordu, jímž […]

Lidé nejčastěji mění ojetý vůz po 4 letech a upřednostňují prověřené velké autobazary

Ať už si zákazník kupuje nové nebo ojeté auto, většinou počítá s tím, že za další tři až čtyři roky bude auto znovu měnit. Tento všeobecný trend potvrzují i statistiky AAA AUTO, kde více než 57% zákazníků, kteří se opakovaně do autobazaru vrací, mění svůj vůz do 4 let. Počet věrných zákazníků se za poslední […]

Trh ojetých vozů ve střední Evropě představoval loni 4,5 milionu vozů

V roce 2015 bylo v České republice, na Slovensku, v Polsku a v Maďarsku nabízeno v rámci trhu s ojetými vozy celkem 4.475.000 automobilů a s novou sezónou jejich počet výrazně roste. Vyplynulo to z analýzy společnosti AAA AUTO, která kontinuálně monitoruje zejména cenovou mapu ojetin v celém regionu střední Evropy. Nejen proto se chystá […]

Až 80% zákazníků AAA AUTO vybírá své vozy na internetu

Zákazníci skupiny AAA AUTO stále více vybírají ojeté vozy prostřednictvím internetových stránek nebo mobilní aplikace. Rapidně tak roste podíl takto zobchodovaných automobilů. Podíl aut, která si zákazníci vybírají na internetu, se v síti AAA AUTO za poslední dva roky zvýšil zhruba o deset procentních bodů na 80 procent, což v rámci skupiny reprezentuje 50.000 automobilů. […]

Ženy se při výběru vozu nechovají romanticky, vybírají s rozvahou

Mezinárodní den žen upírá pozornost na něžnější pohlaví. Při výběru ojetého vozu se ženy chovají rozvážně a hledí na technický stav vozu více než na barvu. Dle statistik AAA AUTO nejvíce žen, které si koupily vůz v loňském roce, bylo ze Středočeského kraje. „Ženská část zákazníků je velmi pragmatická a nepodceňuje výběr automobilů, ojetý automobil […]

Trh s ojetými vozy, legislativa, autobazary