Payen a Goetze představují technologii těsnění výfukových potrubí ověřenou z prvovýrob

, 30 října 2009, 0:00

Exkluzivní těsnění HTA™ přináší řešení problémů těsnosti spojených s rostoucími teplotami výfukových plynů u nejnovějších modelů vozidel.

Společnost Federal-Mogul (NASDAQ: FDML) představila svoji technologii těsnění výfukových potrubí z žáropevných slitin HTA™ (High Temperature Alloy) pro trh autopříslušenství a autoopravárenství. Tato exkluzivní technologie – nyní široce využívaná prvovýrobci motorů a motorových vozidel pro řešení otázky stále rostoucích teplot výfukových plynů, navíc v kombinaci s novými přísnými emisními limity – bude nabízena pod uznávanými značkami společnosti Federal-Mogul: Payen® a Goetze®.Společnost Federal-Mogul bude nabízet širokou škálu náhradního těsnění HTA, která umožňují nejdokonalejší utěsnění kapalin a plynů při vysokých teplotách (tzv. microsealing, tedy „mikro-utěsnění“) a snížují tření u všech spojů výfukového systému. Nalézají uplatnění i pro rozvod recirkulace výfukových plynů (EGR).Technologie těsnění HTA společnosti Federal-Mogul, jež získala prestižní ocenění Automotive News PACE™ za výrobkovou inovaci, využívá širokou škálu exkluzivních vysokoteplotních slitin pro specifické aplikace, opatřených moderním vysokoteplotním povlakem zajišťující spolehlivou výkonnost při provozních teplotách do 1000 °C. Provedeme-li srovnání, zjistíme že standardní jedno nebo dvouvrstvá výfuková těsnění z nerezové oceli mohou začít ztrácet pevnost v tahu a těsnicí účinek již při teplotách nad 450 °C. Jiné běžné materiály a povlaky náhradního těsnění – včetně grafitu, slídy a sirníku molybdeničitého – ztrácejí těsnící účinek při teplotách okolo 600 °C.„Využití systému recirkulace výfukových plynů a zvýšené teploty výfukových plynů mají dramatický dopad na oblast těsnění v prvovýrobě. Stejná potřeba nové technologie nyní dorazila i na trh autoopravárenství, kde jsou dobře zavedeny značky Payen a Goetze, které zajistí uspokojení těchto náročných požadavků,” řekl Mark Witehead, marketingový ředitel divize pro těsnicí produkty společnosti Federal-Mogul. „Využití standardních výfukových těsnění například u nejnovějších přeplňovaných dieselových motorů, zmíníme-li jen tento jediný příklad, by mohlo vést k nežádoucímu kroku zpět a ztrátě zákaznických vztahů.”Zvýšená tepelná odolnost výfukového těsnění se stává stále důležitější v důsledku rostoucí obliby přeplňovaných dieselových a benzínových motorů s výrazně vyššími teplotami výfukových plynů oproti standardním motorům. Kromě toho je u dnešních motorů plnicích vyšší emisní požadavky obzvlášť důležitá schopnost zajistit „mikroutěsnění” v celém výfukovém systému. I drobná netěsnost jakéhokoliv spoje výfukového systému může výrazně zhoršit výkon motoru a narušit systém řízení emisí. Používání standardních náhradních těsnění u vysokoteplotních aplikací by mohlo vést k tepelnému namáhání, únavě, oxidaci, creepovému zeslabení, otěru a dalšímu poškození těsnicího materiálu, a v konečném důsledku k nežádoucím netěsnostem.„Technologie HTA je dalším důležitým příkladem kvality dodavatele pro autoopravárenství, který je celosvětově uznávaným lídrem na úrovni prvovýroby,” řekl Whitehead. „Díky odbornosti a zkušenostem společnosti Federal-Mogul v oblasti prvovýroby budou mít naši zákazníci na trhu autoopravárenství přístup k nejnovějším a nejvyspělejším technologiím těsnění pro současné motory prostřednictvím osvědčených značek Payen a Goetze.”

Více na www.federamogul.com.

Komentáře

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!