Taková byla situace před více než 20 lety. Dnes automobilový průmysl funguje na základě globálního trhu a výrobci automobilů se při výběru dodavatelů řídí kvalitou a inovativností produktů. Např. Valeo je předním dodavatelem skupiny VW.
Valeo může mít francouzské kořeny, ale funguje v každém koutě světa – nejenom centra výzkumu a vývoje, ale i výrobní závody jsou rozesety po všech pěti kontinentech. Jenom v ČR se nacházejí tři výrobní závody a vývojové centrum v Praze. Produkci těchto závodů využívají automobilky BMW, Opel, Škoda, VW či Mercedes-Benz.
Německé motoristické koncerny jsou odběrateli až 28 procent celosvětové produkce Valea pro první montáž. Pro srovnání, u francouzských značek je tento podíl pouze 14 procent. „Již několik let je Valeo předním dodavatelem spojek pro skupinu VW a náš podíl nadále roste. Je nutno mít na paměti, že proces navrhování nového modelu automobilu zabere několik let. Proto již nyní víme, že budeme dodavateli spojek do modelu, který vyjede na silnice až např. v roce 2019,“ říká Roman Wierzbowski, manažer oddělení Powertrain Valeo Service Eastern Europe.
Příkladem inovativního řešení Valea je konstrukce dvouhmotového setrvačníku Valeo Blade. Ve srovnání s běžnou „dvouhmotou“ neobsahuje Valeo Blade válcové pružiny, které vyžadují intenzivní mazání. Místo toho má dvě srpovitě tvarované pružiny – z čehož plyne i pojmenování produktu. Toto řešení umožňuje prodloužit životnost a zvyšuje odolnost vůči tepelnému přetížení, které vzniká při prokluzu pružiny.
Valeo spolupracuje také s předními německými značkami – tedy Mercedesem a BMW. Dodává jim mj. speciální dvouhmotové setrvačníky, které se montují se špičkovými motory a hybridními pohonnými systémy, protože řešení Valeo si poradí s obrovským točivým momentem tvořeným těmito automobily. Za těchto okolností již můžeme pokládat Valeo za „francouzskou značku do francouzských aut“ jen stěží – dnes je Valeo mnohem více „německé“, než by se mohlo na první pohled zdát.
Komentáře