Vysoké znečištění prachem a související rizika pro zdraví jsou s úzkostí sledovány těmi co žijí ve městech. Odborníci na filtraci MANN + HUMMEL z Ludwigsburgu si uvědomili důležitost tohoto tématu a v průběhu své činnosti v oblasti výzkumu a vývoje v této oblasti zahájili terénní testy s testovacím vozidlem.
Odborníci z MANN + HUMMEL vybavili vozidlo třemi aplikacemi, které pomáhají snížit jemné znečištění prachu. Filtr instalovaný na střeše odděluje částice od okolního vzduchu. Cestující ve vozidle jsou chráněni inovativním kabinovým filtrem. Navíc nově vyvinutý filtr částic brzdového prachu zabrání vnikání částic do prostředí. Chytlavý design vozu jako jemný prachotěsný vůz je těžké přehlédnout během zkušebních jízd v okolí Stuttgartu.
Filtr pevných částic umístěný na střeše vozidla odděluje částice od okolního vzduchu. Prostřednictvím nízkého průtokového odporu umožňuje namontovaný filtrační prvek vynikající průtok vzduchu a současně vysokou účinnost separace. Počítačové simulace ukázaly, že emise částic vznikající při spalování paliva mohou být plně zachyceny použitím filtru jemných prachových částic. MANN + HUMMEL dosáhl povzbudivých výsledků simulace v terénním testu a nyní zkoumá oddělení částic ze vzduchu v reálných podmínkách.
Testovací vozidlo je vybaveno nově vyvinutým kabinovým filtrem. Aktivní směs uhlíku použitá ve filtru umožňuje velmi vysokou účinnost separace toxických oxidů dusíku (NOx) a dalších škodlivých plynů. Inovativní nátěr filtru spolehlivě váže vysoké objemy amoniaku, zatímco ultrajemné nanovlákna uvnitř filtru poskytují vynikající ochranu proti částicím a pylu.
Dále MANN + HUMMEL vybavil vozidlo nově vyvinutým filtrem částic brzdového prachu. Robustní těleso filtru se blíží brzdovému třmenu, což umožňuje, aby filtr zachytil částečky brzdového prachu na zdroji předtím, než unikly do prostředí. To je zvláště důležité, jelikož množství jemného prachu způsobeného brzděním v městské dopravě je pravděpodobně víc než to způsobené výfukovými emisemi. Zatímco dnešní moderní brzdové destičky jsou chemicky mnohem šetrnější k životnímu prostředí než v minulosti, více než 90% brzdového prachu tvoří také jemné částice, které mohou mít stále negativní vliv na lidské zdraví. Nový filtr částic brzdového prachu lze aplikovat na všechny typy brzdových systémů s brzdovým účinkem pro automobily, a to bez ohledu na to, zda jde o elektrická vozidla, hybridní vozidla nebo běžné benzínové a naftové vozy.
Podle odhadů Světové zdravotnické organizace (WHO) každoročně zhruba 47.000 lidí v Německu zemře na vliv znečištěného prostředí. Mezitím město Stuttgart je v tomto regionu známé díky svému alarmu prachu. Zatímco v roce 2016 byl vyhlášený poplach jemné prachu po dobu 59 dní, v roce 2017 byl poplach prachu již v měsících od ledna do dubna prohlášen za 48 dnů.
Společnost MANN + HUMMEL začala pracovat na tomto inovativním projektu s cílem snížit hladinu částic již v roce 2007 a v rámci projektu spolupracuje s externími partnery. V případě filtru pevných částic společnost MANN + HUMMEL spolupracuje se společností TEAM KAMM GmbH, která se nachází v německém státě Bádensko-Württembersko v Aichwaldu. Služby poskytované společností TEAM KAMM GmbH zahrnují odborné služby v oblasti inženýrství a servisu vozidel.
Komentáře