Nový trend na Mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu, hlavním evropském automobilovém veletrhu: technologie micro-hybrid s funkcí start-stop.
Několik výrobců vozidel současně prezentovalo celkem 20 různých modelů disponujících touto novou technologií, která byla vyvinuta společně s Johnson Controls. Více než čtvrtina z nich je vybavena baterií AGM od Johnson Controls, protože tuto techniku šetřící energii optimálně podporuje. Technologie start-stop šetří energii díky vypínání motoru vždy, když vozidlo stojí – ať už je to na křižovatce nebo v zácpě. To znamená podstatně nižší spotřebu paliva až do 12 procent. Samozřejmě jsou stejnou měrou redukovány i emise CO2.
Motivace předpisy EU o snižování emisí CO2 posunula trh s vozidly vybavenými technologií micro-hybrid značně dopředu. Od zavedení funkce start-stop ve vozech BMW řady 1 se v Evropě prodal více než milion micro-hybridních vozů vybavených baterií AGM od Johnson Controls.
Příští rok bude podle odhadů vyrobeno 2,5 milion aut se systémem micro-hybrid. Do roku 2015 se vychází z roční produkce 10 milionů vozidel. Baterie AGM (Absorbent Glass Mat) je stálou součástí vybavení těchto vozů.
Johnson Controls intenzivně spolupracuje s vedoucími výrobci automobilů na vývoji nových systémů. V centru společných snah je zabezpečení dostatečného množství energie pro spolehlivý start vozidla. Právě v městském provozu se u konvenčních baterií lehce může stát, že náhle není dostatečné množství energie k dispozici. Baterie AGM je pro průmysl dobrým řešením, zejména při použití v provozu start-stop je ideální. Toto baterie AGM ve vozech vyšší třídy, které mají obzvláště vysoké nároky na výkon baterie, již delší dobu dokazuje. Speciálně pro tento segment byla vyvinuta a úspěšně uvedena na trh VARTA ULTRA dynamic.
Johnson Controls pracuje spolu s automobilovým průmyslem také na generování rozhodujících dat, která optimálně řídí software bateriového systému. V budoucnu tak budou prodejci i servisy disponovat kompletním řešením, které je od baterie až po řízení na míru optimálně sladěno.
„Čím více modelů micro-hybrid přijde od výrobců jako Audi, BMW, Mercedes, Volvo a VW na trh, tím důležitější pro obchodní aktivity je mít kompletní nabídku baterií AGM na skladě. Pouze tak může být poptávka po náhradních dílech rychle a efektivně uspokojena.“ Tony Miller, produktový manažer v Johnson Controls Power Solutions Europe. „Jako přední dodavatel baterií AGM v Evropě máme v prvotním vybavení podíl na trhu přes 80 % a máme vhodný produkt, který našim obchodním partnerům můžeme dodávat již dnes. Kromě toho disponujeme potřebným know-how, abychom jim mohli kompetentně poradit a zaškolit je. Tím, že je micro-hybrid na nejlepší cestě dobýt masový trh, vznikají výrazné šance pro evropský obchod,“ dodal Tony Miller na závěr.
Více na varta-automotive.cz
Komentáře