Výrobci automobilů očekávají, že pneumatiky budou mít nejen špičkové výkonnostní charakteristiky, ale také budou obzvlášť tiché, tedy že budou generovat pouze takovou úroveň hluku, která cestující nebude rušit. Aby se tato očekávání naplnila, představil koncern Continental novou technologii, která podstatně omezuje hluk v kabině vozidla způsobený pneumatikami.
Tajemství úspěchu spočívá v absorbéru nalepeném na vnitřní gumu následně po samotném výrobním procesu pneumatiky. Tato speciální vrstva polyuretanové pěny má vysoký tlumicí účinek na zvukové vlny vznikající při odvalování pneumatiky, takže bez ohledu na povrch, po kterém vozidlo jede, je úroveň hluku v kabině až o devět decibelů nižší – což znamená výrazné zvýšení komfortu pro cestující. Všechny ostatní součásti a dezén pneumatiky jsou převzaty ze standardních pneumatik, takže zde nejsou žádné rozdíly, pokud jde o výkonnostní charakteristiky, jako jsou brzdění, handling a výkonnost za mokra. Stejně jako standardní pneumatiky z téže produktové řady nevyžadují pneumatiky ContiSilent speciální ráfky ani postup montáže.
Audi je prvním výrobcem vozidel, který instaluje na své modely RS 6 Avant a RS 7 Sportback pneumatiky ContiSilent z řady ContiSportContact 5 P. Model Audi RS 6 Avant bude vybaven pneumatikami o rozměru 285/30 ZR 21, zatímco model RS 7 Sportback obuje rozměr 275/30 ZR 21. Stejně jako všechny ostatní pneumatiky pro modely Audi RS budou i verze ContiSilent na boční stěně označeny doplňující značkou RO1.
Komentáře