BILSTEIN: Profesionální testování tlumičů pro veřejnost

, 25. září 2018, 16:14

Desítky aut otestovali v průběhu srpna specialisté firmy BILSTEIN ve spolupráci s vybranými prodejnami či zákazníky APM Automotive. Při testovacích dnech se speciální mobilní tester tlumičů v elegantních modro žlutých barvách zastavil v kdyňské centrále či u klatovské prodejny APM Automotive a také ve Zruči u Plzně a v Telnici nedaleko Brna.

BILSTEIN: Profesionální testování tlumičů pro veřejnost
„Testování tlumičů na pobočce v Klatovech hodnotím jako úspěšné. Od půl deváté do půl čtvrté odpoledne jsme v opravdu teplém dni otestovali 37 vozidel. Jejich majitelé z řad široké veřejnosti tak získali důležité informace o stavu jejich podvozku.

Zástupci firmy Bilstein projevili velkou profesionalitu a trpělivě odpovídali na všechny otázky majitelů testovaných vozidel,“ zhodnotil středeční testování oblastní manažer APM Automotive Josef März, podle kterého akce pomohla zviditelnit v loňském roce přestěhovanou klatovskou prodejnu.

Spokojenost s testovacími dny pro APM Automotive vyjádřili také zástupci firmy BILSTEIN,
tedy přesněji jejího českého zastoupení IHR s.r.o. Jakub Janda a Petr T. Opletal, kteří mobilní tester obsluhovali. „Za pět dní jsme otestovali celkem 138 aut, tzn. v průměru 27-28 denně, která odpovídá našemu dlouhodobému průměru testování v ČR.“ vypočítával Jakub Janda s tím, že mezi testovanými vozy byly jen čtyři, které měly tlumiče v opravdu nevyhovujícím stavu vyžadujícím okamžitou výměnu. “Bylo ale také dost aut, kde jsme výměnu tlumičů doporučovali, protože naměřené hodnoty vykazovaly velké rozdíl mezi jednotlivými stranami nebo byly již celkem nízké.“

Těchto vozů bylo ve statistice zaznamenáno celkem 31, což představuje téměř čtvrtinu vozů s problematickým podvozkem. Testovány přitom byly vozy mnoha různých značek a typů se stářím od několika měsíců do bezmála 21 let a s nájezdem od 10 do 340 tisíc km. A v některých případech starší vozy vykazovaly lepší výsledky než ty prakticky nové. „Z toho vyplývá, že tlumiče a podvozek by měli motoristé kontrolovat pravidelně každý rok nebo každých 20.000 km. Často se také setkáváme s podhuštěnými, nebo naopak přehuštěnými pneumatikami, jež ovlivňuji jízdní vlastnosti a zároveň zvyšují opotřebení podvozku,“ připomněl Jakub Janda, který zároveň přidal i jednu z praxe vycházející radu pro majitele
některých škodovek. „Modely Fabia I a II, Roomster, Rapid či Yeti mívají často špatné prachovky a dorazy, čímž hrozí poškození zadních tlumičů i přesto, že výsledky  tlumičů/podvozku byly prozatím OK. Proto jsme některým řidičům doporučili tyto prachovky co nejdříve vyměnit, aby se zabránilo zničení tlumičů.“

BILSTEIN: Profesionální testování tlumičů pro veřejnost

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!