Zapalovací svíčky NGK pro automobily na plyn

, 7 srpna 2009, 0:00

Společnost NGK Spark Plug Europe uvádí na trh linii svíček LPG LaserLine. Sortiment sedmi svíček vyrobených z ušlechtilých kovů, vyprojektovaných speciálně pro motory poháněné plynem - zkapalněný (LPG) nebo stlačený (CNG).

Počet registrovaných motorových vozidel poháněných zemním plynem roste rok od roku. Nicméně, výběr svíček pro tyto vozy je poněkud obtížný.

Právě z těchto důvodů se společnost NGK Spark Plug Europe rozhodla zavést linii LPG LaserLine, která se skládá ze sedmi modelů svíček. I přes tento úzký sortiment pokrývají 90% zapalovacích svíček pro motory poháněné LPG, CNG. V některých zemích až 97%.

Díky patentované technologii laserového svařování je střední elektroda LPG LaserLine LPG z iridia a vnější z platiny.

Použití ušlechtilých kovů má mnoho výhod při spalování plynu. Za prvé snížené riziko koroze, která je zde větší vzhledem k vyšší spalovací teplotě než u běžného spalování. Používáme-li standardní svíčku, účinnost zapalování může být mírně nižší, ale ne v případě svíčky LPG LaserLine.

Díky aplikaci iridia má střední elektroda průměr pouhých 0,6 mm. Umožňuje rovnoměrné spalování ve spalovací komoře, a tím lepší výkon vozu. Tenká elektroda vyžaduje menší zapalovací napětí, což není bez významu, protože zapálení plynu je obtížnější než u benzínu. Požadované zapalovací napětí má být až 7000 V. Pokud by nebyla střední elektroda z iridia, značně by to zvýšilo riziko neefektivního zapalování.

Jsou dva faktory, kterými se odlišují svíčky LPG LaserLine: vzdálenost mezi elektrodami ve všech svíčkách LPG LaserLine je nastavena továrnou a není nutné jejich manuální nastavení. Dále je tělo pokryto speciální ochrannou vrstvou, která chrání ji před účinky vysokých teplot a snižuje riziko koroze.

"Jsme hluboce přesvědčeni, že naše firma nyní disponuje unikátními znalostmi o zkapalněném plynu" - říká Norbert Neuhaus, zástupce výkonného ředitele pro prodej a marketing NGK Spark Plug Europe. „V naší centrále v Japonsku je využití plynu důležitou otázkou. Většina japonských vozů taxislužby je poháněno právě LPG. Úzce spolupracujeme s holandským výrobcem plynových instalací pro automobily Prins Autogas Systems a po mnoho let využíváme vzájemný oboustranný prospěch a schopnost přeměnit výzkum do výhod pro zákazníky". 

 

Komentáře

Anonym, 7 srpna 2009, 0:00 0 0

a to všichni výrobci tvrdili, že není potřeba žádných speciálních svíček potřeba, no doba se mění a peněz je potřeba :-)
- janys

Odpověď