Aktivní držáky motoru od ZF Aftermarket

26. září 2019, 15:51

ZF Aftermarket doplňuje portfolio značky Lemförder o aktivní držáky motoru v kvalitě OE. Tyto díly se používají hlavně v modelech luxusních automobilů, u nichž poskytují díky svým aktivním vlastnostem dokonalé tlumení vibrací a hluku, a to jak při volnoběhu, tak za jízdy.

Aktivní držák motoru Lemforder

Držák motoru funguje jako prvek spojující motor nebo převodovku s karoserií vozidla. V tomto případě není možné použít jednoduché šroubové spojení, protože by přenášelo vibrace, hluk a pohyby motoru na karoserii vozidla. Proto výrobci automobilů používají pryžo-kovové nebo hydraulicky tlumené držáky motoru pro zlepšení pohodlí cestujících. Ani tento přístup však neposkytuje ideální tlumení vibrací za všech podmínek, protože takové konstrukce musí brát v úvahu dvě protichůdné situace.

Pokud motor běží na volnoběh, automatický spínač aktivuje vzduchovou podušku v držáku motoru. Ta pohlcuje nízkofrekvenční pohyby pohonné jednotky, když vozidlo stojí. Při jízdě se uchycení mění na hydraulický mechanismus, v závislosti na rychlosti vozidla a otáčkách motoru. Takové chování výrazně zlepšuje spojení a poskytuje větší volnost pohybu připojených částem.

Odborníci společnosti ZF vyvinuli elektronicky ovládané držáky motoru, které mohou pracovat se dvěma odlišnými charakteristikami, přičemž se bere v úvahu rychlost vozidla i otáčky motoru. ZF Aftermarket nabízí aktivní držáky motoru pro několik modelů vozidel Audi a Mercedes-Benz. Patří mezi ně:

  • Audi A4, A5, A6, Q5, Q7
  • Mercedes třídy C a E, GLK, GLC

Hluk a vibrace ukazující na poškození

Uchycení motoru je náchylné k opotřebení, které ale není snadné diagnostikovat. Držáky motoru se obvykle nacházejí na méně přístupných místech. Zde jsou některé příznaky, které mohou naznačovat jejich poškození:

  • Únik tekutiny nebo viditelné opotřebení pryžových součástí
  • Silné vibrace přenášené na karoserii vozidla
  • Viditelné vibrace motoru a výrazné zvuky při jeho vypínání
  • Výskyt hluku během akcelerace

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!