KYB Corporation pokračuje v úspěšné spolupráci se závodním týmem Toyota Auto Body jezdící s TOYOTOU Land Cruiser. KYB tento tým sponzoruje a poskytuje mu technickou podporu. Toyota Auto-Body se startovním číslem 343 vyhrála svou kategorii, když za volantem seděl Nicolas Gibon a navigátorem byl Jean Pierre Garcin.
Letošní ročník DAKARU 2016 byl velmi obtížný a pouze 62% všech vozidel závod dokončilo. Oba Toyota Land Cruiser týmy používaly bio-naftu a díky tomu vypouštěly o 60% méně CO2, než motor používající klasickou motorovou naftu. Tým s číslem 343 zvítězil v kategorii T2 a celkově skončil na 32 místě s časem of 63.09.
Speciální KYB tlumiče, na míru vyrobené pro dakarský závodní speciál, mají možnost nastavení tlumící síly pro lepší jízdní stabilitu na rozdílných typech povrchů. Tyto tlumiče díky své konstrukci dokáží odolávat i velmi extrémním podmínkám – 10.000km ujetých v tomto nejnáročnějším vytrvalostním závodě. Tlumiče jsou vybaveny velmi odolným těsněním, jenž dokáže ochránit před všudy přítomným prachem a poskytuje taktéž dobrou odolnost vůči proražení od neustále odlétávajícího kamení.
Tlumiče mají externí nádržku s olejem pro zvýšení objemu oleje, který tak má možnost lepšího chlazení při extrémní zátěži rychlostní etapy závodu. Také překvapí jejich velmi lehká konstrukce. Díky možnosti nastavení tlumení je může mechanik nastavit dle požadavků řidiče a typu povrchu. Vývojoví inženýři KYB spolupracovali velmi úzce s týmem Land Cruiser při testování těchto tlumičů a následném odladění. Díky tomu byly tlumiče schopné plnit svoji velmi důležitou úlohu na tomto závodním speciálu.
Dakarská rally 2016 startovala v hlavním městě Argentiny Buenos Aires a vedla přes Bolívii zpět do Argentiny. Samotný závod trval 14 dní, obsahoval 13 rychlostních etap s celkovou délkou 9,237km a zúčastnilo se ho 347 týmů. Závod má dlouholetou tradici a začal se jezdit již v roce 1977. Každý rok se ho zúčastní kolem 50 národností s tím, že závod není jen o rychlosti, ale i o navigačních schopnostech posádky.
Komentáře