Společnost Metelli představuje novou technologii brzdových destiček

, 20. října 2016, 12:13

HybriX od skupiny Metelli je název nové směsi určené pro brzdové destičky, která byla vyrobena a uvedena na trh pod značkami METELLI, CIFAM, TRUSTING a FRI.TECH.

Ve skutečnosti se jedná o obrat v historii výroby brzdových destiček. Vše začalo před několika lety, kdy skupina inženýrů ze společnosti Fri.Tech. začala vyvíjet materiál bez obsahu mědi. Jelikož to však byli odborníci pohybující se v oblasti závodních automobilů, nechtěli se omezovat pouze na obsah mědi a vyvinuli formuli, která nabídla jak komfort, tak patřičný brzdný výkon. A zde je výsledek – jemně ovladatelný pedál a maximální brzdný účinek.

Název HybriX vychází z hybridní technologie, která využívá více než 30 různých materiálů, keramiku, organický materiál a další speciální a inovativní produkty. Díky této hybridní technologii se brzdové destičky, v porovnání s tradičními materiály, vyznačují nadstandardními vlastnostmi.

 

Navržená řada sestává z více než 1.600 referenčních výrobků, které mají potenciál pokrýt 95% vozového parku v Evropě, Americe a Asii.

Nové brzdové destičky získaly americký certifikát s nejvyšším stupněm hodnocení Better Brake Law se třemi černými lístky, což dokládá, že obsah mědi je nižší než 0,5%. Měď má zvýšenou schopnost rozptylovat teplo, ale hlubší studie prokázaly její škodlivý vliv na životní prostředí. Brzdové destičky neobsahují kromě mědi ani žádné toxické materiály, zvláště pak antimon, který je škodlivý pro zdraví člověka. Informace o nové certifikaci a symbolu tří lístků naleznou zákazníci na samotném výrobku a etiketě.

Středisko pro výzkum a vývoj díky technologii HybriX úspěšně vyvinulo novou řadu brzdových destiček tak, že měď byla nahrazena jinými materiály, které nejsou toxické a škodlivé pro zdraví člověka a nemají ani negativní dopad na životní prostředí. Ve výsledku došlo i ke zlepšení funkčních vlastností.

Dalším důležitým certifikátem, který výrobek získal (kromě ECE R90) na americkém trhu, je AMECA.

Díky některým technickým úpravám, zvláště pak „underlayer“ (podklad), se podařilo dosáhnout vynikajících funkčních vlastností při současné eliminaci hluků během brzdění a zvýšit komfort při řízení. Jedná se o speciální směs, která se nanáší mezi kovovou podložku a třecí materiál s cílem dosáhnout tří hlavních výsledků:

– zvýšit mechanickou odolnost a předejít riziku oddělování třecího materiálu;
– snížit vibrace a hlučnost;
– vytvořit tepelnou bariéru, a předejít tak přehřívání oleje uvnitř brzdových třmenů.

Dalším prvkem, který vylepšuje funkční vlastnosti, jsou antivibrační podložky, které se montují přímo na destičky. V současné době jsou k dispozici pouze u vozidel vyšší třídy, ale brzy budou instalovány i na zbývající aplikace v řadě, podle návrhu OE.

Dále byla představena i nová kovová podložka se speciálním systémem mechanického uchycení, který zajišťuje lepší přilnavost třecího materiálu. Její povrch s háčky projde do směsi a vytvoří nerozebíratelné spojení, díky němuž nedojde k oddělování. Tato podložka se v současné době používá u aplikací vyšších řad a tam, kde dochází ke značně zvýšenému namáhání materiálu.

Díky nepřetržité pozornosti věnované celému výrobnímu procesu probíhajícímu v Itálii, výběru těch nejlepších materiálů na trhu společně s prací našich techniků ze střediska pro výzkum a vývoj se podařilo dosáhnout vynikající funkční kvality destiček.

Při vývoji všech výrobků, zvláště pak při analýze vzorků OE, je svědomitě přihlíženo k originální verzi a kde je to možné, je vylepšována.

Výrobci automobilů neustále dodávají na trh nové modely a společnost Metelli je díky své rychlosti při vývoji výrobků uznávaná jako jedna z prvních tří firem, které se zabývají navrhováním nových referenčních výrobků.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!