Sdružení ASEM se ptala šéfa odboru dopravy KÚ středočeského kraje na nové znění novely Vyhlášky č. 302/2001 Sb. Jak se bude rozhodovat, zda budou obnovena pozastavená řízení již podaných žádostí.
Pan Bc. Jaroslav Malý odpovídal sdružení ASEM následovně (citace):
“S ohledem na účinnost nové vyhlášky můžeme a budeme pokračovat v řízení, kterých je zde ale několik desítek.
Způsob zatím není úplně jednoznačný, váže se i k rozhodnutí správního soudu v rámci jedné kasační stížnosti týkající se právě problematiky posuzování otázky veřejného zájmu, ale předpokládám, že budeme zohledňovat jak časové hledisko, tak i veřejný zájem v různých ohledech, které taktéž nejsou přesně definovány a budu záležet na konkrétní žádosti a oblasti, kde se předpokládá umístění provozovny STK.
Zkrátka konkrétně k tomu nemůžeme nic bližšího prozatím sdělit a obecně z principů správního práva nemohu předjímat, podle jakých kritérii budeme rozhodovat, neboť to je otázkou správního uvážení a to je jako takové ze zákona neveřejné.
Proto mě prosím nechápejte tak, že bych se nějakým způsobem snažil „mlžit“, ale je to téma skutečně velmi živé a diskutované (dnes byla vyhláška představena na MD všem KÚ) a nejednoznačné. Proto předpokládám, že první rozhodování nebude dříve jak za měsíc.
Přeji příjemný den
BC. Jaroslav Malý vedoucí oddělení dopravně správních agend, Odbor dopravy”.
Jak pan Malý naznačuje, bude situace okolo “přiklepnutí” schválení jedinému novému z více žadatelů na jeden okres dost vypjatá záležitost a ten, kdo bude ukazovat právní ramena a třeba i vyhrožovat “Kraji” soudem nebo stížnostmi, je to nezáviděníhodná situace. Jak jednoduché to mají žadatelé o Stanice Měření emisí, tam nehrozí nikomu nic a panuje zde volná soutěž. Kdo chce, má, kdo nechce nemá. A je jich spousty, co chtějí skončit z nechutenství v této přebyrokratizované a stále většími legislativními nesmysly svazované branži.
>ASEM stále nevzdává boj za tzv. “Malou STK”, kterou zmiňoval úplně na začátku ministr dopravy Dan Ťok, a které by mohly vznikat u každé autoopravny nebo emisní stanice bez nadbytečné regulace. Ta kontroly jen prodražuje a je zdrojem skryté, ale velmi rozsáhlé korupce. Kontroloři by se v novém systému mohli jako živnostníci osamostatnit a platila by pro ně ostrá pravidla pro přenesenou působnost státu (ručení vlastním majetkem a doživotní zákaz činnosti při odhalení organizovaných podvodů).
V zákulisí se šušká o zájmu autorizovaných servisů tuto službu poskytovat. Přiostřující se situace se šidítky a “emiskách”, atrapami filtrů částic a tím, že u emisních/technických kontrol procházejí i vozidla na zakázku “důležitých klientů” koncepci “Malých STK” jen nahrává, i když to bude ještě asi chvíli trvat, až se tento nefunkční a pro zákazníky čím dál dražší systém definitivně položí, jako se tak stalo i v sousedním Německu, kde výhradní monopol DEKRA a TÜV jsou dávno ty tam.
>ASEM potřebuje jen podporu svých členů narůstající členské základny. Problém růstu členské základny je však strach z pomsty ze strany kontrol a monopolu v STK. Drobní podnikatelé v autoopravárenství mají před exekučním systémem opravdový a bytostný strach o svou existenci a jsou, bohužel ke škodě věci, ve většině stále ještě v anonymitě.
Komentáře