Vzhledem ke stále častějším dotazům na připojení nových lahví s chladivem, které mají rozdílné plnicí ventily, k plničce klimatizací, připravila firma APM Automotive jednoduchý návod “step by step” postupu připojení pro obě varianty: pro lahev s jedním plnicím ventilem s velkým průměrem závitu a pro lahev se dvěma plnicími ventily s malými průměry závitů.
Postup při montáži redukce na bombu s velkým závitem:
Pro plnění lahve s velkým průměrem závitu použijeme sešroubovanou redukci.
Postup montáže na bombu s malým závitem:
Redukci demontujeme a použijeme pouze část s osazením na plnící ventil.
Materiál připravil Ing. Lubomír Kroužílek, lektor AutoPROFITEAM, lubomir.krouzilek@apm.cz
Anonym, 15. srpna 2012, 0:00 0 0
Doplnění + upozornění:
Lahve s jedním ventilem se při vypouštění musí vždy otočit dnem vzhůzu !!!
U lahví s dvojventilem se lahev obrací při odsávání z modrého kohoutu.
Budete li odsávat chladivo z lahve s jedním ventilem v normální poloze bude plnička odsávat pouze plyn a ten musí zkapalnit. Odsávání bude trvat mnohem déle, ale dalším problémem je, že chladivo je směs několika plynů jež jsou v kapalné formě promíchány, ale jejich teplota odpařování je rozdílná. Proto se může stát, že pokud se do zásobníku v plničce nevejde celý obsah nové lahve, nasajete do zásobníku plyn s jiným složením a vlastnostmi než je R134a.
- Autoklinika
Odpověď
Anonym, 15. listopadu 2018, 12:34 0 0
Mysleli jste to dobře, ale je to blbost. R134a je jednosložkové chladivo a má stejné složení v parách i kapalině, může se plnit jako pára i kapalina.
Odpověď
Dotaz, 28. května 2020, 11:22 0 0
Dobrý den, když chci chladivo z vozu dostat do ponicky zvolim odsati. V případě ze chci dostat chladivo z plnicky do externí lahve, co musím udělat ?
Odpověď