Popis problému: Až na dlouhé a obtížné starty nemá žádné jiné problémy.
Výrobce: Volkswagen
Model: Golf IV
Rok výroby: 2003
Kód motoru: BEH
Typ motoru: 2,0 CNG
Výkon(kW): 85 kW
Převodovka: Manuální
Palivo: Plyn
Najeto: 122.901 km
Doposud provedeno bez úspěchu:
Smluvní servis VW navrhoval dle interní Technické Informace (u VW notoricky známá závada) výměny vstřiků paliva (modré za červené).
Popis aktuální analýzy:
Kde chyba není:
1) Váha vzduchu (opakovaný start po odstávce je bezproblémový)
2) Odvětrání nádrže (AKF ventil je těsný a i po odpojení odvětrání je problém beze změn)
3) Systémový a udržovací tlak paliva v “benzínové” liště (neměřen, ale mezitím zjištěn zápachu plynu po vyfoukání sání stlačeným vzduchem)
Kde chyba je:
– Netěsnost plynových ventilů (čichová zkouška po vyfoukání sání stlačeným vzduchem a následný bezproblémový start i po delší odstávce).
Závěr:
Zákazník požadoval před investicí jenom důkaz, aby neplatil zbytečně za nové plynové ventily, které chtěl smluvní servis měnit rovnou bez ověřování (jen dle doporučení produktové informace v databázi známých závad).
Oprava nebude prováděna u mne, nýbrž bude následovat pokus o “kulanci”, protože se jedná o problematický díl, který byl u VW v případě netěsnosti nahrazován dílem “optimalizovaným”.
Produktová Informace VW č. 2013321/3
Dle této produktové informace se mají modré italské ventily měnit za červené…
Video s případem – ZDE
Komentáře