FCD.eu: Oproti údajům výrobce příliš vysoká spotřeba

, 23. září 2013, 19:47

Popis problému: Spotřeba udávaná výrobcem: 7,9/5,7/6,5 l/100 km je nedosažitelná. Vozidlo spotřebuje v průměru 9,5 až 10 L/100km. Při rozjezdech má někdy motor tendenci zhasínat. Někdy vyvolává jízdy pocit jakoby s vlekem, chvílemi vyrazí ale pak se vrátí tento pocit.

Výrobce:  Kia
Model:  Soul
Rok výroby:  2008
Kód motoru:  G4FC
Typ motoru:  1,6 CVVT
Výkon(kW):  92 kW
Převodovka:    Manuální
Palivo:  Benzín

Doposud provedeno bez úspěchu:
Zatím nebylo vyměněno nic, ale všechny zapalovací cívky jsou již vadné.Řídící jednotka motoru: Cal.No. GAM-964CFSBoot S/W Nr.: 14901001ECU S/W Nr.: 9030933702BSYS SUP S/W. Nr.: M98D4431

Popis aktuální analýzy:
Volnoběh zcela klidný, motor běží bez jediného zaváhání drží přesné otáčky, ve výfuku nic nepropleskává, emise v pořádku, lambdasonda bez kyslíkových šoků, při akceleracích dosahuje 900mV a adaptace směsi je v normě, dlohodobá 0% a krátkodobá pendluje uprostřed pole od +15% do -15% a v ustálených režimech pendluje okolo 1%. Během testovacích jízdy pocity jakoby občas ve vzácných sekundových až dvousekundových chvilkách motor chytil vítr ale pak zase na výkonu ubere. Rozdíl je jemný, ale je cítit.

Závěr:
19.2.2011 17:23:44 Problém cukání byl individuelní optimalizací doby hoření vyžehlen (doba hoření nyní o ca 80% delší a bez krátkých jisker). Originální zapalovací moduly jsou ovšem poddimenzované a mají již po 200km první průrazy – po 2.000km jsou proražené opět všechny čtyři. Zkouškou se zapalovacími moduly z vozu VW Passat 1,8 Turbo APU Motor, bylo dokázáno, že zapalovací moduly dokáží pracovat i po 180.000 km jeko nové. Některé vozy Kia Soul s těmito zapalovacími moduly a svíčkami CHAMPION čeká v blízké budoucnosti asi dost velký problém.

1.2.2011 13:40:20 Zapalovací moduly vydržely necelých 2.000km a jsou opět všechny defektní a jsou na nich vidět průrazy. Motor cuká v oblasti částečné zátěže především za suchého počasí. Na akcelerační pedál sešlápnutý až do podlahy je směs obohacena a motor necuká a má asi i plný výkon. Lambda je při plné zátěži bez problémů jak přibitá na 0,9V a vůz opravdu jede dobře, ale kdo chce jezdit jen na plný plyn, že? Zrovna v té oblasti, kde se tedy jezdí nejvíce vozidlo cuká a tím se zvyšuje ta spotřeba ve městě, kde je v tomto režimu prakticky stále.Opakujeme reklamaci nového vozidla v záruce u prodejce a výrobce Kia CZ.

27.11.2010 17:49:20 Kia Soul má systémový problém v zapalování. Zapalovací cívky nejsou kontruovány na tak vysokou isolační pevnost jak vyžadují její svíčky. Jde o problém slabé odolnosti vyokonapěťové izolace vůči dosahovaným přeskokovým napětím mezi elektrodami svíčky. Vnitřní izolace se prakticky od nového vozidla neustále více a více poškozuje a namísto aby energie jiskry byla zužitkována na hoření ve válci, je mařena již v cívce vysokonapěťovým svodem, který zkracuje dobu hoření jiskry na polovinu. Poloviční doba hoření zapaluje směs hůře a s efektem, že velmi optimální tlak na píst přichází pozdě a zvedá tím daramaticky spotřebu paliva aniž by systém vlkastní diagnostiky EOBD registroval jakoukoliv chybu. Dle zkoumání vlivu vzdálenosti elektrod svíček je tento problém řešitelný jenom kompromisem snížení elektrodové vzdálenosti na hodnotu 0,6-0,8mm, kdy je přeskokové (zapalovací) napětí nižší a neproráží svody v cívce. Cívky jsou však poškozovány již od koupi vozidla a závada jemného pocukávání v tahu toho byla od prvních km důkazem. Argumenty prodejce, že si motor sedne a spotřeba klesne jsou liché, protože závada na zapalování byla prokázána oscilogramy s průrazy na všech 4 zapalovacích cívkách.

Případ zveřejněn na diagnostickém portálu FCD.eu

Související články

FCD.eu: BiFUEL s příliš dlouhými starty po odstávce
FCD.eu: BiFUEL s příliš dlouhými starty po odstávce

Popis problému: Až na dlouhé a obtížné starty nemá žádné jiné problémy. Výrobce:  Volkswagen Model:  Golf IV Rok výroby:  2003 Kód motoru:  BEH Typ motoru:  2,0 CNG Výkon(kW):  85 kW Převodovka:    Manuální Palivo:  Plyn Najeto:  122.901 km Doposud provedeno bez úspěchu: Smluvní servis VW navrhoval dle interní Technické Informace (u VW notoricky známá závada) výměny […]

FCD.eu: DPF zaplněný nad limit, jinak bez závad
FCD.eu: DPF zaplněný nad limit, jinak bez závad

Popis problému: Majitelka používá vůz po celou dobu stejně. Nyní nastal čas, že přijela s hlášením na displayi přístrojové desky se závadou v paměti řídící jednotky motoru: „Zaplněný filtr částic“ nepřijatelný signál) trvalá závada. Výrobce:  Renault Model:  Laguna III Rok výroby:  2007 Kód motoru:  M9R 805 Typ motoru:  2,0 dCi Výkon (kW):  110 kW Převodovka:    […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!