FCD.eu: DPF zaplněný nad limit, jinak bez závad

23. září 2013, 19:59

Popis problému: Majitelka používá vůz po celou dobu stejně. Nyní nastal čas, že přijela s hlášením na displayi přístrojové desky se závadou v paměti řídící jednotky motoru: “Zaplněný filtr částic” nepřijatelný signál) trvalá závada.

Výrobce:  Renault
Model:  Laguna III
Rok výroby:  2007
Kód motoru:  M9R 805
Typ motoru:  2,0 dCi
Výkon (kW):  110 kW
Převodovka:    Automatická
Palivo:  Diesel
najeto:  133.558 km

Popis aktuální analýzy:
Tím, že vlastní diagnostika nehlásí žádnou závadu po úspěšně vykonané servisní regeneraci servisní práce nekončí. Filtr částic se NIKDY neucpává jen tak, svévolně, nýbrž je vždy "obětí" nějaké primární chyby, v tomto případě netěsnosti v tlakové části sání za turbodmychadlem.

Druhá chyba (netěsnost hadice snímače diferenčního tlaku nad filtrem částic) je méně závažná, ale měla by vliv na četnost regenerací.

Při servisní regeneraci nesmí jít z výfuku vůbec žádný kouř, ani šedý, ani černý, ani bílý ani modrý a výfukové spaliny nesmí být ani nijak nasmrádlé! Pokud ano, je třeba hledat závadu v netěsnosti oleje či úniku chladicí kapaliny do motoru apod. a tuto neprodleně odstranit.

Závěr:
Výměna profilovaného plastového vedení stlačeného vzduchu za turbodmychadlem a oprava hadičky snímače diferenčního tlaku nad filtrem částic.

Související články

FCD.eu: Oproti údajům výrobce příliš vysoká spotřeba
FCD.eu: Oproti údajům výrobce příliš vysoká spotřeba

Popis problému: Spotřeba udávaná výrobcem: 7,9/5,7/6,5 l/100 km je nedosažitelná. Vozidlo spotřebuje v průměru 9,5 až 10 L/100km. Při rozjezdech má někdy motor tendenci zhasínat. Někdy vyvolává jízdy pocit jakoby s vlekem, chvílemi vyrazí ale pak se vrátí tento pocit. Výrobce:  Kia Model:  Soul Rok výroby:  2008 Kód motoru:  G4FC Typ motoru:  1,6 CVVT Výkon(kW):  […]

FCD.eu: BiFUEL s příliš dlouhými starty po odstávce
FCD.eu: BiFUEL s příliš dlouhými starty po odstávce

Popis problému: Až na dlouhé a obtížné starty nemá žádné jiné problémy. Výrobce:  Volkswagen Model:  Golf IV Rok výroby:  2003 Kód motoru:  BEH Typ motoru:  2,0 CNG Výkon(kW):  85 kW Převodovka:    Manuální Palivo:  Plyn Najeto:  122.901 km Doposud provedeno bez úspěchu: Smluvní servis VW navrhoval dle interní Technické Informace (u VW notoricky známá závada) výměny […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!