S přicházejícím jarem a startem motoristické sezóny přichází společnost Servind se sadou pro renovaci světlometů. Čelní světlomety jsou při každodenním provozu extrémně namáhány. Po několika letech jsou na nich zřetelně znatelné škrábance, mechanická poškození od odletujících kamínků a celkově stárnou, což se projevuje zmatněním či tzv. mlhovým efektem. To má vliv nejenom na estetický aspekt, vždyť často se říká, že světla jsou očima automobilu, ale i stojí za horší účinností světlometů.
Po důkladném testování připravili technici společnosti Servind jednoduchý a efektivní postup pro renovaci světlometů. Využity jsou materiály od špičkových dodavatelů Mirka, Kwasny a Colad.
Renovační postup byl postaven tak, aby nebylo nutné světla z automobilu demontovat. Nejprve je potřeba světlomety důkladně očistit. K tomu je použit SprayMax Aqua Silikon-Entferner a žlutá mikrovláknová utěrka Mirka Polarshine. Následně je nutné důkladně zamaskovat okolí světlometů neprobrousitelnou páskou, aby při broušení nedošlo k poškození lakované části karoserie. Zde je doporučena neprobrousitelná páska Colad o šíři 50 mm. Poté je možno začít s odbroušením ochranné vrstvy krycího čirého laku. Odbroušení ochranného filtru je potřeba provést brusivem Mirka Q.Silver P320 ve formě kotoučků o průměru 77 mm. Postupného zjemnění je dosaženo následným broušením kotoučky Mirka Q.Silver o hrubosti P500, P800 a P1200. Ochranný film je potřeba odstranit kompletně a rovnoměrně z celého světlometu. Pouze tak bude následně zaručen perfektní finální výsledek. Pro rychlé a efektivní odbroušení je doporučeno použít pneumatickou brusku Mirka ROS 325NV o zdvihu 2,5 mm a průměru brusného talíře 77 mm nebo elektrickou brusku Mirka CEROS 325CV o zdvihu 2,5 mm a průměru talíře 77 mm. Jako redukci mezi brusným talířem a brusivem je nutné použít změkčovací podložku Mirka průměru 77 mm. Během práce je potřeba průběžně očisťovat broušenou plochu světlometu.
Následně po obroušení a důkladném odmaštění je potřeba vytvořit novou ochrannou vrstvu světlometu, tak aby byl do budoucna ochráněn před povětrnostními vlivy, UV zářením a drobnými mechanickými poškozeními. K tomu je doporučen speciální čirý lak pro aplikaci na čelní světlomety SprayMax 2K Scheinwerfer Klarlack. Spreje SprayMax od společnosti Kwasny jsou osazeny kvalitními tryskami, které jsou předpokladem kvalitní aplikace ochranného čirého laku. Před jeho aplikací je potřeba zamaskovat okolí světlometů, aby se lak nedostal na okolní lak karoserie.
Renovace jednoho světlometu zabere do 30 minut. V současné době, kdy je kladen velký tlak na efektivitu oprav, roste na trhu poptávka po tzv. smart opravách, mezi které patří i renovace světlometů. Stává se vítaným doplňkem, jak nabídnout zákazníkovi službu navíc a to rychle a za rozumnou cenu. Celkový postup renovace světlometů je sestaven tak, aby nemusel být prováděn pouze v autolakovnách, ale lze ho použít i v autoservisech, mycích centrech, pneuservisech nebo autobazarech.
Za účelem úspěšného uvedení nového renovačního postupu na trh byly renovační sady zařazeny do prodejního projektu Produkt měsíce dubna. V rámci něj mohou zákazníci získat renovační kit Basic čítající brusivo Mirka, mikrovláknovou utěrku, neprobrousitelnou pásku Colad , SprayMax odmašťovač a čirý lak (to vše zabalené v praktickém systaineru) nebo renovační kit Plus, který je navíc rozšířen o pneumatickou či elektrickou brusku Mirka za extra zaváděcí cenu.
Komentáře