Před čtyřmi týdny jsme Vám přinesli článek “Křišťálovou kouli nebrat aneb Každý první”, jehož součástí byla anketa. Nyní Vám přinášíme její výsledky.
Drtivá většina odpovídajících jsou nezávislé servisy, ať už samostatné nebo v servisním konceptu. Podnikání je stále naplňuje, ale 1/7 servisů uvažuje o ukončení podnikání. Ve svém podnikání zachovají vše při starém a nejvíce je trápí finanční zátěž a změny v chování zákazníků. Hodinová sazba zůstane na stejné úrovni, která je mezi 300 – 400 Kč. A pro opravy nejčastěji používají aftermarketové díly a díly OE specifikace.
Jsem:
Autorizovaný opravce – 4,7%
Neautorizovaný opravce – 65,1%
Neautorizovaný opravce v servisním konceptu – 27,9%
Obchod s díly – 2,3%
Velkoobchod – 0,0%
Moje podnikání v autobranži:
Mne naplňuje – 65,1%
Mne nenaplňuje – 9,3%
Zvažuji ukončení – 14,0%
Nemám na otázku názor – 11,6%
Budu své letošní podnikání:
Zachovám vše při starém – 53,5%
Budu přijímat zaměstnance – 14,0%
Budu modernizovat – 20,9%
Budu rekonstruovat, rozšiřovat – 11,6%
Které oblasti soukromého podnikání vás trápí:
Časté legislativní změny (Občanský zákoník, reklamace…) – 20,9%
Výkon Státní správy – 9,3%
Změny v zákaznickém chování – 23,3%
Finanční zátěž podnikatelů – 25,6%
Zaměstnanci – 9,3%
Dodavatelé – 2,3%
Spolupráce s pojišťovnami – 9,3%
Moje podnikání je oproti předchozím letům:
Na vzestupu – 23,3%
Beze změny – 58,1%
Na úpadku – 14,0%
Nemám na otázku názor – 4,6%
V současnosti přemýšlím o hodinové sazbě:
ponecháme ji – 65,1%
snížíme ji – 4,7%
zvýšíme ji – 30,2%
Naše současná hodinová sazba (v Kč) je (pokud jsem plátce DPH je to cena bez daně):
100 – 0,0%
200 – 7,0%
300 – 52,3%
400 – 31,4%
500 – 4,7%
600 – 1,2%
700 – 1,2%
800 – 2,2%
900 – 0,0%
1.000 – 0,0%
vyšší ne 1.000 – 0,0%
Nabízíme svým zákazníkům pro opravu nabídku (vyberte nejvíce použivanou variantu):
originální díly – 4,7%
aftermarketové díly – 44,2%
díly OE specifikace – 48,8%
použité díly – 0,0%
díly z jiných zdrojů – 2,3%
Anonym, 12. srpna 2014, 7:18 0 0
Chování všech velkoobchodů ELIT,AUTOKELY,INTERCARS atd.,přispívají tak jak se chovají servisy.Zákazníci mají větší slevy,než obchody a servisy.Potom se divte.Proč vlastně podnikat
když se velkoobchody takhle chovají.
Odpověď