Při opravách motorů 1,8 TSI – zejména kódu CDAA – často mechanici narážejí na problémy s písty. V průběhu výroby nových vozů byly totiž nejdříve osazovány písty s čepem 21 mm, později koncern ŠKODA-VW přešel na verzi pístu s čepem 23 mm, což může způsobovat nesnáze.
Nyní již OE výrobci při výměně pístů doporučují v relevantních motorech použít píst s čepem 23 mm. Problém nastává, pokud je původní motor osazen z výroby ještě písty s čepem 21 mm. V takovém případě je nutné vyměnit i ojnici dodávanou pod OE číslem 06J198401H. Doposud byla na trhu k dispozici pouze OE verze ojnic – prodávaných v sadě po 4 kusech v ceně kolem 700 EUR. Nyní jsou ojnice dostupné i na aftermarketu a je tak možné provést opravu s přiměřenými náklady.
V sortimentu firmy K MOTORSHOP najdete jak samotné ojnice od výrobce Kolbenschmidt i ET Engineteam, tak i praktické montážní sady pístů včetně ojnic. Více na stránkách K MOTORSHOP s.r.o.
Pepa, 25. listopadu 2021, 16:21 0 0
Jde koupit píst v nahrade na prumer cepu 21.
Odpověď