Bridgestone vylepšil výkon pneumatiky Battlax T30 na mokru. Zákazníci tak mají k dispozici sportovní cestovní radiální pneumatiku Battlax Sport Touring T30 EVO, která poskytuje nejlepší možnou kombinaci bezpečnosti, výkonu, univerzálnosti a potěšení z jízdy. Díky nejnovějším technologiím značky Bridgestone v oblastech směsi a tvaru dezénu bylo výše uvedených cílů dosaženo bez negativního vlivu na vynikající výkon na suchu, jímž je pneumatika T30 proslulá.
Pneumatika T30 EVO byla vyvinuta v reakci na rostoucí počet motocyklistů, kteří chtějí cestovní pneumatiku, která nabízí pocit jistoty díky konzistentnímu výkonu a vysokému komfortu na mokrém i suchém povrchu a zároveň poskytuje velmi sportovní ovladatelnost a potěšení ze sportovní jízdy. Cílem technického vývoje proto bylo zachovat vynikající výkon pneumatiky T30 na suchu při současném vylepšení provozních vlastností na mokru.
Nové směsi zvyšují bezpečnost na mokru
Výkon na mokru doznal naprosté proměny díky novému složení směsi, která zvyšuje tření na mokrém povrchu. Nová směs pro přední pneumatiku v kombinaci s nově vyvinutou směsí pro středový pás zadní pneumatiky zlepšuje výkon na mokru bez kompromisů pro výkon na suchu, a to v širším rozpětí provozních teplot. Dalším přínosem je vyšší stabilita, zejména u cestovních motocyklů s vysokým užitečným zatížením.
Data získaná během testů na zkušebních polygonech a v laboratořích(1) společnosti Bridgestone dokládají, že nová pneumatika Battlax T30 EVO poskytuje až o 20% vyšší přilnavost, lepší ovladatelnost ve smyku a vyšší trakci na mokrém povrchu než dosavadní pneumatika T30. Jezdci tak profitují z kratší brzdné dráhy a pocitu větší kontroly nad strojem.
Nově navržené dezény
Další významnou změnou u pneumatiky T30 EVO je dezén běhounu. Přepracovaný zadní dezén byl opatřen menšími drážkami protaženými do středového pásu. Tím se zvýšila účinnost odvádění vody ze styčné plochy. Jezdci se tak mohou spolehnout na bezpečnější trakci na mokru. Zároveň byly zakřivené drážky přemístěny k okraji, čímž vzniklo žebro podél středového pásu. Běhoun tím získal na tuhosti, která zajišťuje stabilitu při akceleraci. Tato změna zvětšila rovněž styčnou plochu při náklonu. Výsledná větší přilnavost zvyšuje bezpečnost při průjezdu zatáčkou.
„Bridgestone nabízí s novou pneumatikou Battlax T30 EVO majitelům cestovních motocyklů vynikající kombinaci sportovní ovladatelnosti na suchu a bezpečnosti na mokru,“ říká Jake Rønsholt, generální ředitel obchodní jednotky Consumer Business Unit ve společnosti Bridgestone Europe.
Nová pneumatika Battlax T30 EVO bude uváděna na evropské trhy postupně od února 2015. Nabídka bude zahrnovat přední pneumatiku v rozměru 120/70 ZR 17 a zadní pneumatiku v rozměrech 180/55 ZR 17, resp. 160/60 ZR 17.
Komentáře