Bridgestone bere jako největší výrobce pneumatik a gumárenských produktů na světě vážně svou odpovědnost za podporu bezpečnosti silničního provozu a v této oblasti realizuje dobře promyšlenou strategii. Bridgestone hodlá výzkumem trhu, komplexně pojatou osvětovou kampaní a průběžnými investicemi do nových, inovativních technologií posunout ještě výš možnosti svých prémiových pneumatik pro zvyšování bezpečnosti všech účastníků silničního provozu.
Mediální kampaň s širokým záběrem se snaží upozornit na rozpory mezi názory a chováním spotřebitelů, které se neslučují s bezpečností pneumatik, a zvýšit povědomí nejen o důležitosti výběru kvalitních pneumatik, ale i jejich pravidelné kontroly a údržby. Ve spojení s neutuchající snahou společnosti Bridgestone vyvíjet nové technologie, které zaručují nejvyšší úroveň bezpečnosti, hospodárnosti a výkonu, se očekává, že tyto iniciativy změní nejen směr produktového vývoje, ale i chování spotřebitelů, což je často opomíjený faktor, který ovlivňuje bezpečnost pneumatik.
Rozpor mezi názory a chováním spotřebitelů
Výzkum trhu, uskutečňovaný společností Bridgestone v uplynulých několika letech, odhaluje zásadní rozpor mezi názory mnoha spotřebitelů na bezpečnost pneumatik a jejich následnými postoji a (kupním) chováním. Na jedné straně existuje silná poptávka po vyšší bezpečnosti pneumatik. Podle studie společnosti Bridgestone z roku 2013 ji považuje 43% zákazníků za kritérium číslo 1 při nákupu pneumatik. Na druhé straně však desítky tisíc kontrol bezpečnosti pneumatik realizovaných společností Bridgestone po celé Evropě v roce 2012 ukazují, že 78% řidičů jezdí na podhuštěných pneumatikách, které nejenže snižují úroveň bezpečnosti při brzdění a ovládání vozidla, ale spotřebují také více paliva a mnohem dřív se opotřebí.
Paradoxní jednání spotřebitelů se netýká jen údržby pneumatik. Navzdory vysokému povědomí spotřebitelů o důležitosti bezpečnosti při výběru pneumatik, směřuje nákupní chování spotřebitelů často opačným směrem. Jedním z hlavních problémů na některých trzích je skutečnost, že průměrný spotřebitel se rozhoduje převážně podle ceny. Test, který byl v minulém měsíci zveřejněn německou organizací GTÜ, zahrnoval porovnání mezi prémiovou pneumatikou a 6 levnými pneumatikami. Rozdíl v brzdné dráze na mokru byl až 12 metrů, přičemž rozdíl v rychlosti mezi prémiovou a nejhůře hodnocenou pneumatikou byl 44 km/h (v okamžiku zastavení vozu s prémiovými pneumatikami), což jasně ilustruje obrovskou propast mezi prémiovými a levnými pneumatikami v oblasti bezpečnosti.
Rozsáhlá osvětová kampaň zaměřuje pozornost na bezpečnost pneumatik
Bridgestone v reakci na tento sklon spotřebitelů investoval do zcela nové televizní a multimediální kampaně, jejímž cílem je podpořit rozhodování spotřebitelů ve prospěch větší bezpečnosti pneumatik.
Laurent Dartoux, viceprezident společnosti Bridgestone Europe zodpovědný za prodej a marketing, na Pařížském autosalonu uvedl: „Jako globální jednička v oboru pneumatik cítíme ve společnosti Bridgestone zodpovědnost za převzetí vedoucí role v ofenzivě zaměřené na zvyšování bezpečnosti silniční dopravy. Jak se naše nová televizní kampaň snaží vysvětlit, jsou pneumatiky jediným bezpečnostním systémem automobilu, který má kontakt s vozovkou. Můžete mít vůz vybavený všemi nejmodernějšími bezpečnostními systémy, ale pokud není vybaven také prémiovými a dobře udržovanými pneumatikami, nebude cestování v takovém vozu bezpečné. Nová kampaň s tímto klíčovým poselstvím řadí bezpečnost do centra strategie společnosti.“
Integrovaná kampaň značky Bridgestone byla na hlavních evropských trzích spuštěna v září/říjnu. Mediální plán zahrnuje využití rozmanitých komunikačních kanálů se společným přístupem k televizním spotům a videím, aby bylo dosaženo maximálního dosahu a interakce. Kromě toho je kampaň doplněna rozmanitými aktivitami, působícími mimo domov cílové skupiny, včetně inovativních speciálních formátů, přitažlivých internetových formátů a podpory v tisku.
Nejmodernější výzkumný a vývojový program jako investice do budoucnosti
Snaha o zvyšování povědomí o vyšší úrovni bezpečnosti a výkonu dobře udržovaných prémiových pneumatik je smysluplná samozřejmě jen pro značku, jejíž produkty tuto výzvu splňují. Bridgestone proto investuje do výzkumu a vývoje víc než jakákoli jiná společnost v tomto odvětví, aby bylo zaručeno, že produkty Bridgestone poskytnou řidičům bezpečnost, spolehlivost a výkon na úrovni, kterou chtějí a potřebují.
Skutečnost, že Bridgestone vyrábí nejširší sortiment prémiových pneumatik na světě, který pokrývá všechny druhy vozidel od nákladních vozidel a autobusů, přes motocykly, letadla, zemědělské a stavební stroje až po osobní vozy, je také zdrojem cenného know-how, co se týče limitů bezpečnosti a výkonu v celé škále provozních podmínek, ať se jedná o stav vozovky, druh vozidla nebo panující počasí.
Úspěch přístupu značky Bridgestone dokládá například nová zimní pneumatika Blizzak LM001 pro osobní vozy, která nedávno dominovala ve velmi uznávaném každoročním testu zimních pneumatik ADAC jako nejlepší pneumatika na mokru. Vlajková loď mezi zimními pneumatikami Bridgestone získala od autoklubu ADAC také prestižní hodnocení „velmi doporučovaná“ a umístila se na celkovém druhém místě jen několik měsíců po získání pečeti kvality od neméně uznávané nezávislé organizace TÜV. Také pneumatika značky Firestone, která reprezentuje v nabídce společnosti Bridgestone střední cenovou úroveň, si vedla v testu ADAC mimořádně dobře. Obsadila druhé místo v disciplíně spotřeby paliva a dokonce i v celkovém pořadí za sebou zanechala několik prémiových značek, přičemž získala rovněž hodnocení „velmi doporučovaná“.
Tyto pozoruhodné výsledky testů jsou výsledkem dlouhodobého zaměření vývoje pneumatik Bridgestone na bezpečnost. Společnost Bridgestone byla například jedním z průkopníků inovativní technologie pneumatik run-flat, která přinesla revoluci v odvětví pneumatik výrazným zvýšením bezpečnosti jízdy. Bridgestone tak naplňuje svůj příslib bezpečného dojetí do cíle bez ohledu na stav vozovky nebo počasí.
Komentáře